شناسهٔ خبر: 33694328 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

احزاب سیاسی هند به سفر وزیر خارجه آمریکا اعتراض کردند

تهران - ایرنا - صدها نفر از احزاب سیاسی هند با برگزاری راهپیمایی در پایتخت این کشور، ضمن محکوم کردن سیاست های واشنگتن در قبال کشورهای خاورمیانه، به سفر وزیر امور خارجه آمریکا به کشورشان اعتراض کردند .

صاحب‌خبر -

به گزارش رسانه های هند، معترضان امروز (سه شنبه) پیش از ورود «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به هند، با تجمع در دهلی نو و سردادن شعارهای ضد امریکایی خواستار پایان دخالت و فشار امریکا بر روی کشورهای منطقه بویژه ایران شدند.

راهپیمیان پلاکاردهایی با مضمون "نه به جنگ با ایران " و از "ایران دست بردارید" با خود حمل می کردند.

این افراد از «نارندرا مودی» نخست وزیر هند خواستند که تسلیم فشارهای امریکا نشود.

روابط تجاری هند و آمریکا پس از تصمیم واشنگتن برای محروم کردن تاجران هندی از مزایای «نظام عمومی ترجیحات» (GSP) دچار تنش شده است.

یک سال پس از اقدام آمریکا در وضع تعرفه وارداتی بر روی فولاد و آلومینیوم هند و همچنین در واکنش به اقدام آمریکا به لغو امتیازات نظام عمومی ترجیحات، دهلی نو هفته گذشته برای واردات ۲۹ کالای آمریکایی از جمله گردو، بادام و حبوبات به ارزش ۲۳۵ میلیون دلار تعرفه گمرکی وضع کرد.

پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا قرار است در دیدار با مقامات هندی در خصوص مسائل تجاری و همچنین مخالفت آمریکا با ادامه واردات نفت هند از ایران که سبب نارضایتی دهلی نو شده است، مذاکره کند.

وی در سفر به هند علاوه بر گفت و گو با اس جی شانکار وزیر امور خارجه هند، با نارندرا مودی نخست وزیر و همچنین اجیت دوال مشاور امنیت ملی هند دیدار خواهد کرد.

مقامات رسمی هند اعلام کردند که ادامه واردات نفت از ایران و همچنین خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ از روسیه از جمله موضوعات اصلی مورد گفت و گو در سفر پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به دهلی نو خواهند بود.

نظر شما