شناسهٔ خبر: 33687456 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل طرح های ملی جوانان وزارت ورزش:

امکانات مناسبی برای گذران اوقات فراغت در اختیار جوانان نیست

تهران- ایرنا- مدیرکل طرح های ملی و فراگیر جوانان گفت: امکانات مناسبی برای گذران اوقات فراغت در اختیار جوانان نیست. اگر بتوانیم اهمیت موضوع سرمایه گذاری اوقات فراغت و مهارت آموزی و سودآور بودن این موضوع را برای صاحبان سرمایه روشن کنیم، اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

صاحب‌خبر -

امیرحسین آل اسحاق روز سه شنبه در یک نشست خبری درباره طرح ها و برنامه های اوقات فراغت جوانان در تابستان اظهار داشت: نکته قابل تمرکز امسال این وزارت خانه مهارت آموزی در اوقات فراغت است. اوقات فراغت زمانی برای کارهای غیرآموزشی معمول است و فرصتی است که می توان از آن بهترین استفاده را برد.
وی ادامه داد: مشکل اصلی کشور ما بحث اشتغال است. این درحالی است که بازار کار علاوه بر دانش آکادمیک نیاز به مهارت هم دارد تا جوان ها زودتر جذب کار و بازار کار شوند.
آل اسحاق خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان آذربایجان شرقی به عنوان اولین استانی است که سعی داریم از ظرفیت های دستگاه ها برای مهارت آموزی رایگان جوانان و سپس جذب آنها در بازار کار استفاده کنیم. در این زمینه مجموعه برنامه های فرهنگی، ورزشی و مهارت آموزی برای جذب در بازار کار در نظر گرفته شده است. روز گذشته این طرح اجرا شده و امیدواریم مهارت آموزی در اوقات فراغت در نظر گرفته شود.
مدیرکل طرح های ملی و فراگیر جوانان تصریح کرد: حوزه اقتصاد و صنعت اوقات فراغت و اشتغال اوقات فراغت مورد توجه نیست.
آل اسحاق تاکید کرد: امسال ۲۰ برنامه برای اوقات فراغت جوانان در نظر گرفته شده است و پاتوق های فرهنگی، اردوهای اداره ورزش و جوانان، موضوع گفت و گوهای جوانان از جمله برنامه چند دقیقه همدلی به منظور نشست جوانان با مسئولین استانی به صورت معمول انجام می شود.
وی اضافه کرد: امسال یکی از موضوعات مورد توجه در برنامه های اوقات فراغت، اجرای این برنامه ها در مناطق حاشیه نشین شهرها، روستاها و عشایر است. تمرکز ما این است که علاوه بر ایجاد برنامه های فراغت در شهرستان ها، این برنامه ها خارج از مراکز استان ها نیز برگزار شود.
آل اسحاق ادامه داد: ما در دو سطح در معاونت وزارت ورزش و جوانان موضوع اوقات فراغت را پیگیری می کنیم. یک سطح هماهنگی و ارزیابی دستگاه های متولی اوقات فراغت در سطح استان ها و ستاد ملی جوانان است که منجر به برگزاری جشنواره هایی در انتهای فصل تابستان و انتخاب دستگاه های فعال در حوزه اوقات فراغت می شود.

وی ادامه داد: همچنین هر ساله برنامه های دورهمی های پرنشاط در سطح استان ها و شهرستان ها اجرا می شود. ایجاد فضای شادی و نشاط در سطح کشور جزو الزامات امروز در ایجاد فضای فراغت است. برگزاری برنامه هایی با محوریت شادی در چهارچوب اخلاقی هدف اصلی برنامه های ما است و امیدواریم با برگزاری این برنامه ها در ایام دهه کرامت فضای این شادی و نشاط دوچندان شود.
آل اسحاق افزود: در سطح استان ها نیز پرتال اوقات فراغت استان ها فعال و تمام فعالیت های استان ها در این پرتال ثبت شده است و امکان ثبت نام در این پرتال و نظارت و پیگیری آن از طرف ما وجود دارد.
وی درباره بحث آموزش جوانان اضافه کرد: سرباز مهارت یکی از این برنامه ها بوده و در ۱۶ استان آموزش سربازان در حال انجام است. همچنین مجموعه برنامه های آموزشی در خانه های جوان در سطح کشور اجرا می شود. ضمن اینکه توانمندسازی جوانان و تشکل ها در ایام تابستان به صورت مشخص ادامه دارد.
مدیرکل طرح های ملی و فراگیر جوانان بیان کرد: هر سال با از راه رسیدن تابستان برخی از دستگاه های دولتی درباره بودجه اوقات فراغت صحبت می کنند که در دست وزارت ورزش و جوانان است.
وی ادامه داد: عدد رقم های موجود در ردیف های اعتباری ما در حدی نیست که در حوزه فراغت کشور اعلام کنیم و به نسبت ردیف بودجه ۹۸ که پیش بینی شده است، با قید اوقات فراغت می توان گفت که آموزش و پرورش سه برابر مجموعه ما بودجه در اختیار دارد که باز این رقم با توجه به جامعه هدف آموزش و پرورش رقم زیادی نیست. به همین دلیل به جای بیان همیشگی این موضوع هر کدام در هر سطحی که هستیم باید تلاش کنیم تا گره ای باز شود.

نظر شما