شناسهٔ خبر: 33672919 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

بهار سینما به کام «متری شیش و نیم»

کمدی ها جاماندند؛ ۱۱۳ میلیارد فروش گیشه در سه ماه نخست امسال

صاحب‌خبر -

بانی فیلم، گروه سینمای ایران: با وجود ترکتازی کمدی ها طی چند سال گذشته و ماه های اخیر بر گیشه سینمای ایران، بهار امسال یک فیلم از ژانر اجتماعی توانست طنزهای عامه پسند را پشت سر بگذارد و صدرنشین جدول فروش شود.

طبق اعلام جامعه صنفی تهیه کنندگان، بهار امسال ۱۹ فیلم سینمایی روی پرده رفتند که در مجموع ۱۱۲/۸۹۵/۱۸۱/۰۰۰ میلیارد تومان فروش داشتند. تعداد سینماروها نیز در این مدت زمان ۹ میلیون نفر برآورد شده است.

از این میان موفق‌ترین فیلم در این بهار، «متری شیش و نیم» سعید روستایی بود که با مجموعی بیش از ٢۶ میلیارد تومان و با تعداد مخاطبانی بیشتر از دو میلیون نفر توانست پس از چند سال ژانر درام و موضوعی اجتماعی را صدر نشین جدول فروش کند.

همچنین امسال هفت فیلم سینمایی «رحمان ۱۴۰۰»، «متری شیش و نیم»، «چهارانگشت»، «زندانی‌ها»، «پیشونی سفید ۳»، «ژن خوک» و «غلامرضا تختی» در جدول اکران نوروزی قرار داشتند که در مجموع و تنها در ایام نوروز، در آمدی ۳۰ میلیارد تومانی از محل گیشه های سینما داشتند که تقریباً یک و نیم برابر فروش فیلهمای اکران نوروزی در سال گذشته است.

این در حالی بود که سه فیلم «تولدت مبارک»، «خانه دیگری» و «وکیل مدافع» متأسفانه نتوانستند حتی در مجموع به مبلغ صد میلیون تومان برسند و شکست تلخی را تجربه کردند.

آمار فروش بهار ۹۸ به تفکیک ماه به قرار زیر است:

فیلم‌های اکران شده در ماه فروردین به فروش ۵۷/۳۵۷/۵۸۸/۰۰۰ رسیدند و ۴/۵۲۸/۰۵۴ نفر مخاطب را به همراه داشتند.

فیلم‌های اکران شده در ماه اردیبهشت به فروش ۲۶/۶۶۳/۹۵۵/۰۰۰ دست یافتند و ۲/۷۰۵/۰۸۷ نفر مخاطب به سینماها کشاندند.

فیلم‌های اکران شده در ماه خرداد نیز توانستند به ۲۹/۳۷۹/۵۱۵/۰۰۰ در مجموع فروش خود رسیده و تعداد  ۲/۵۴۹/٠٠٠ مخاطب را جذب کردند.

اشتراک گذاری در:

نظر شما