شناسهٔ خبر: 33672613 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محور هدف گیری دشمن، ایمان جوانان است

بوشهر - ایرنا - سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر گفت: دشمن در بخش های مختلف ایمان مردم را هدف قرار داده که محور این هدف گیری، ایمان جوانان است.

صاحب‌خبر -

حسن ابراهیمی روز دوشنبه در نشست ستاد اقامه نماز و امربه معروف و نهی از منکر شهرستان دیر افزود: قدرت و اقتدار امروز ایران اسلامی، ایمان و پای بندی مردم به ارزش‌های اسلامی است.

وی یادآور شد: همه باید تلاش کنیم تا امکانات و ابزارهای موجود در راستای تقویت برنامه‌های قرآن، نماز و امور فرهنگی و دینی به کار گرفته شود.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر آسیب شناسی برنامه‌های دینی را مهم خواند و افزود: استفاده از نظر کارشناسان، روش جدید برای جذب جوانان، استفاده از ظرفیت پایگاه های فرهنگی و هنری مساجد و کاهش کجروی اجتماعی در جامعه و پرهیز از اعمال سلیقه در برنامه ها بسیار ضروری است.

امام جمعه دیر نیز گفت: در پرتو همدلی و همفکری برنامه‌های مذهبی و دینی را به پیش ببریم.

حجت الاسلام سید علی حسینی امربه معروف و نهی از منکر را یک مسئله مهم جامعه دانست و افزود: امر به معروف و نهی از منکر مورد بی توجهی قرار نگیرد و برای ستاد اقامه نماز شهرستان اعتبار و بودجه ای برای تقویت برنامه ها در نظر گرفته شود.

وی گفت: اگر امر به معروف و نهی از نکر در جامعه تحقق پیدا کند دیگر برنامه ها نیز در پرتو آن انجام می شود.

فرماندار دیر گفت: دولت تدبیر و امید با برنامه و هوشیاری کامل، ایران هراسی را به ایران شناسی تبدیل کرده است.

کریم علی حسنی افزود: اقتدار و عظمت امروز ایران در سطح بین المللی به دلیل هوشیاری و رهنموده های مقام معظم رهبری، توانمندی نیروهای نظامی و انتظامی و استقامت مردم وفادار ایران اسلامی است.

وی اتحاد و همبستگی در جامعه را رمز پیروزی دانست و گفت: وظیفه داریم اتحاد و همبستگی و همکاری خود را بیش از پیش داشته باشیم تا بتوانیم با پیروزی از مشکلات عبور کنیم.

فرماندار دیر اظهارداشت: امر به معروف و نهی از منکر با حفظ کرامت و حرمت مردم در راستای جلوگیری از ایجاد مزاحمت‌ها و خدشه نشدن فضای عمومی جامعه صورت گیرد.

وی گفت: در حال حاضر در شهرستان دیر ۱۰ حافظ کل قرآن و هشت نفر حافظ ۲۰ جز به بالا فعال هستند و برای فرش نمازخانه تاکید داریم که هیچ نمازخانه آموزشگاه بدون فرش نمازخانه افتتاح نمی شود.

علی حسنی ادامه داد: در اعتبار تملک دارایی توجه و نگاه ویژه ای به آموزش و پرورش شده است و باید تلاش شود تا برنامه‌های قرآنی و مذهبی با خلاقیت و راهکار جدید برای جذب جوانان صورت گیرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیر نیز گفت: در دولت تدبیر و امید مبلغ ۲۲ میلیارد ریال برای فعالیت های کانون فرهنگی و هنری مساجد شهرستان هزینه شده است که امسال توزیع اعتبار بر اساس فعالیت هر کانون است.

غلامرضا ناطقی پور افزود: در شهرستان دیر در قالب ۱۱۷ مسجد، ۳۵ کانون فرهنگی هنری مساجد، پنج کتابخانه رسمی و ۱۶ شبستان در راستای فعالیت های دینی و مذهبی تلاش های گسترده ای در طول سال انجام داده است.

۷۲۰۷/ ۶۰۴۵

برچسب‌ها:

نظر شما