شناسهٔ خبر: 33654194 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

کنفرانس بحرین، کنفرانس رشوه است

"محمود الزهار" کنفرانس بحرین را اعطای « رشوه » به فلسطینی ها با هدف ارایه راه حل هایی برای اجرای کنفرانس ننگین "معامله قرن" به نفع رژیم صهیونیستی دانست.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
محمود الزهار از رهبران جنبش حماس کنفرانس بحرین را توطئه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دانست و گفت: کنفرانس بحرین، پرداخت رشوه به فلسطینی ها برای ارایه راه حل هایی به نفع اسرائیل و از بین بردن آرمان این ملت است.
 
او افزود: کنفرانس بحرین بهانه ای برای تحمیل طرح موسوم به معامله قرن بر ملت فلسطین است. 
 
محمود الزهار گفت: امکان ندارد که حتی یک وجب از خاک فلسطین فروخته شود. هدف از معامله قرن پایان دادن به موضوع فلسطین به نفع دشمن اسرائیلی است. کسی که این معامله را بپذیرد، ننگ را برای خود خریده است و بین مردم فلسطین و ملت های عربی منفور است.
 
الزهار گفت: هدف از این طرح حذف مسئله فلسطین، تسلط یهودیان بر مسجد الاقصی، نابودی سرزمین فلسطینی ها در ازای پرداخت رشوه به آنان و نیز اسکان آوارگان فلسطینی در کشورهای عربی به ویژه در اردن در مقابل اعطای رشوه است.
 
او گفت: ماهیت طرح ننگین"معامله قرن" ارائه راه حل هایی به نفع اسرائیل است به طوری که به اقدامات اسرائیل برای تسلط  بر اراضی فلسطینی ها چه از طریق الحاق یا اشغال و یا محاصره این اراضی مشروعیت ببخشد.

محمود الزهار طرح معامله قرن را برداشتن گام عملی به نفع اسرائیل با هدف اعطای  حق حاکمیت قانونی به آن بر مسجد الاقصی دانست.
 
الزهار گفت: هدف از طرح معامله قرن تضعیف نقش تشکیلات خودگردان فلسطینی در کرانه باختری، کاهش نقش امنیتی آن به نفع رژیم صهیونیستی و تلاش برای نابودی آن یا انتقال تدریجی آن به غزه در چارچوب آشتی ملی و یا تبدیل کرانه باختری به یک منطقه مجزا است.
 
وی افزود: هدف از طرح معامله قرن، بازگشت تشکیلات خودگردان به نوار غزه تحت عنوان حکومت غزه و اعطای تسهیلات به نوار غزه با ماهیت انسان دوستانه است.
 
کنفرانس اقتصادی بحرین قرار است روز سه شنبه(4 تیر 98) در منامه برگزار شود.
 

نظر شما