شناسهٔ خبر: 33674646 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رأی الیوم:

شرکت کنندگان در نشست منامه خائن به آرمان فلسطین هستند

روزنامه رأی الیوم نوشت دولت های عربی که نمایندگان خود را برای شرکت در نشست بحرین فرستاده اند, در دسیسه چینی علیه آرمان فلسطین همدستند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، روزنامه رأی الیوم نوشت دولت های عربی که نمایندگان خود را برای شرکت در نشست بحرین فرستاده اند, در دسیسه چینی علیه آرمان فلسطین همدستند و حتی مشارکت در سطح پایین، این همدستی تاسف بار و شرم آور را توجیه نخواهد کرد چرا که چنین نشست هایی تنها در خور تحریم، مقاومت و به شکست کشاندن است و مشارکت در آن بهترین نشانه رضاست. 

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم در ستون سرمقاله خود نوشت: دولت آمریکا شنبه شب از معامله زهرآگین خود برای نابودی آرمان فلسطین پرده برداشت. قرار است جارد کوشنر داماد رئیس جمهور آمریکا در نشست منامه این معامله را ارائه کند، نشستی که سه شنبه در غیاب مقامات رسمی و غیر رسمی فلسطینی چه از کرانه باختری چه از منطقه غزه به عنوان صاحبان اصلی این آرمان، تشکیل خواهد شد.
جارد کوشنر با آرمان فلسطین همچون معامله املاک برخورد می کند، درست مثل دلالی حرفه ای که می داند به هر یک از شرکت کنندگان در این معامله به ویژه عربها چقدر باید رشوه بدهد. از همین رو وی برای جلب موافقت دولت های اردن، لبنان و مصر و هموار کردن راه برای اجرای این معامله، با بهره برداری از شرایط نابسامان اقتصادی این کشورها, از سرمایه گذاری در اردن، لبنان و مصر سخن می گوید.
تخصیص 50 میلیارد دلار برای طرحهای 10 ساله، امری خفت بار و نشان تنزل ارزش کشورهای عربی و مسائل آنان از دید دولت آمریکا و به طور ویژه از دید جارد کوشنر و باند اوست و چه دردناک است که برخی دولت های عربی با این توهینها موافقند و به بهای یک پول سیاه، به مقدس ترین و مهمترین مسئله کشورهای عربی و اسلامی پشت می کنند.
کوشنر و همه دوستان تاجر و دلالانی که برای او کف خواهند زد و معامله او را در منامه بررسی خواهند کرد, باید بدانند که کشورها حتی به بهای همه پولهای دنیا قابل خرید و فروش نیستند. آنان همچنین باید بدانند که امکان ندارد شکوفایی اقتصادی به دست کسانی تحقق یابد که مردم فلسطین را در کرانه باختری و نوار غزه محاصره و حق آنان را در برپایی کشوری مستقل و بازگشت آوارگانشان به شهرها و روستاهای خود مصادره کرده اند.
آنان که می گویند موضوع نشست بحرین بررسی جنبه اقتصادی معامله قرن است، بدترین دروغ گوها و گمراه کنندگان هستند. هدف اصلی از این نشست سیاسی در درجه اول زمینه چینی برای عادی سازی رسمی روابط کشورهای عربی خلیج فارس و مشخصا عربستان و امارات با رژیم اشغالگر اسرائیل است.
کسانی که پشت پرده این توطئه قرار دارند امت عربی را دو بار از پشت خنجر می زنند:
نخست با قانونی جلوه دادن عادی سازی روابط سیاسی و اقتصادی با اسرائیلی ها و دوم با به کار گرفتن پولهای کشورهای عربی برای تامین مالی توطئه فروختن آرمان فلسطین به اندکی پول سیاه.
ملت فلسطین برای کاستن از میانگین بیکاری یا به راه انداختن طرح های گردشگری و راه سازی یا افزایش مساحت مناطق ماهیگیری در غزه انقلاب نکرده است بلکه حق بازگشت، آزادسازی خاک وطن از دریا تا رود و احیای حق حاکمیت عربها بر اماکن مقدس مسیحیان یا مسلمانان، تنها هدف فلسطینی ها از قیامشان است.
دولت های عربی که نمایندگان خود را برای شرکت در نشست بحرین فرستاده اند, در این توطئه همدستند و حتی مشارکت در سطح پایین، یا ادعای ”نه“ گفتن به موضوع این نشست در محل برگزاری آن، این همدستی تاسف بار و شرم آور را توجیه نخواهد کرد چرا که چنین نشست هایی تنها در خور تحریم، مقابله و به شکست کشاندن است و مشارکت در آن بهترین نشانه رضایت و موافقت است.
از همه کسانی که از حضور در نشست منامه سر باز زدند و این دعوتنامه خفت بار را به صاحبانشان باز گرداندند یا حتی از پذیرفتن آن خودداری کردند، تشکر می کنیم، به ویژه عراق و لبنان که از همان لحظه اول این نشست را محکوم و هدف اصلی از برگزاری آن را برملا کردند.
سخنان نبیه بری رئیس پارلمان لبنان, زبان حال بیش از یک میلیارد و نیم میلیون عرب و مسلمان و ترجمان احساسات آنها بود. وی گفت: "لبنان حتی با وجود بحران مالی که دارد، سرمایه گذاری را که به زیان آرمان فلسطین تمام شود، نمی خواهد. میلیاردها دلار هم نمی تواند لبنان را وسوسه کند تا تسلیم شود یا از اصول غیر قابل انکار خود چشم بپوشد که مخالفت با اسکان آوارگان در رأس این اصول است. لبنان به همراه برادران فلسطینی با انواع روش های قانونی مقاومت، در برابر آن خواهد ایستاد".
ما از حزب الله و همه گروه های لبنانی و عربی برای اتخاذ همین موضع نیز تقدیر و تشکر می کنیم.
اين روزنامه در ادامه مقاله خود نوشت، تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله که خود را سخنگوی ملت فلسطین و نماینده سازمان آزادی بخش (ساف) می داند نیز نباید به انتشار بیانیه و تحریم نشست منامه اکتفا کند، بلکه باید خود, هدایت انقلاب مردمی را برای مقابله با رژیم اشغالگر به دست بگیرد و در برابر توطئه اسرائیل, آمریکا و کشورهای عربی جهت نابودی آرمان فلسطین بایستد. چه ننگ آور است که در اعتراض به این نشست, در مغرب، الجزائر، بحرین، یمن، لبنان، عراق، اردن و بسیاری از پایتخت های کشورهای عربی تظاهرات به راه بیافتد در حالی که نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به ساکنان کرانه باختری اجازه نمی دهند احساس واقعی خود را ابراز و مواضع خود را اعلام کنند و صدای خود را به گوش دیگران برسانند و در برابر تلاش برخی برای نابودی آرمان فلسطین و برخورد با مسئله فلسطین به عنوان معامله املاک یا رشوه دهی بایستند.
برای بار صدم می گوییم فلسطین قابل فروش یا چانه زنی نیست و خدا را شاکریم نشست نابودی آرمان فلسطین در مقطع زمانی کنونی و در اوج تشدید تنش بین آمریکا و ایران برگزار می شود تا امت عرب و مسلمان, دوست و دشمن را بشناسند و بدانند چه کسی از رژیم اشغالگر، یهودی سازی و نابودی آرمان فلسطین حمایت می کند و چه کسی در جبهه دیگر در برابر توطئه کنندگان می ایستد و با دسیسه چینی ها برای نابودی مسئله فلسطین مقابله می کند.
این مسئله و این زمان بندی بهترین هدیه به محور مقاومت است و چه درست است فرموده خدا در قرآن کریم: "آنان خدعه می کنند و خدا نیز خدعه می کند و خداوند بهترین خدعه کنندگان است".

نظر شما