شناسهٔ خبر: 33606714 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

شما نظر دهید/ سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا را چه طور ارزیابی می‌کنید؟

سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا از سوی ایران همچنان در رسانه های خبری جهان مطرح است و واکنش های بین المللی را به همراه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بامداد 5 شنبه 30 خرداد ماه سال جاری پدافند هوایی ایران در آب های خلیج فارس یک پهپاد جاسوسی آمریکایی را منهدم کرد که با واکنش گسترده بین المللی مواجه شد.

بر اساس بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام شد که یک فروند پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی  کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شده است.

مقام‌های آمریکا با توجیه این تجاوز آشکار اعلام کردند که  هیچ هواپیمای آمریکائی در زمان مورد اشاره فعالیتی در حریم هوائی ایران نداشته است. اما با گذشت ساعاتی سرانجام مقام‌های آمریکایی هدف قرار گرفتن پهپاد خود را به صورت رسمی تائید کردند. منابع دولتی در گفت و گو با رسانه‌ها اعلام کردند که پهپاد این کشور با موشک زمین به هوای ایران سرنگون شده است.(اینجا)

نظر شما کاربران محترم سایت خبرگزاری خبرآنلاین درباره سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا چیست؟ شما می توانید نظرات را در قالب کامنت انتهای همین خبر برای ما ارسال کنید.

310 310

نظر شما