شناسهٔ خبر: 33592203 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ادعای ائتلاف سعودی: حوثی ها نیروگاه آب شیرین کن را هدف قرار دادند

تهران - ایرنا - ائتلاف متجاوز سعودی - اماراتی با صدور بیانیه ای در خصوص حمله موشکی یمن به "نیروگاه برق الشقیق" در استان جیزان عربستان مدعی شد: حوثی ها تاسیسات آب شیرین کن این استان را هدف قرار دادند.

صاحب‌خبر -

بر پایه گزارش شبکه خبری " العربیه" سعودی به نقل از مقامات رسمی این کشور، ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی این ادعا را پس از آن مطرح کرد که روز چهارشنبه منابع یمنی اعلام کردند "نیروگاه برق" الشقیق در استان جیزان را هدف قرار داده اند.
این حمله با موشک کروز انجام شد.
یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، ۲۲ خردادماه نیز فرودگاه " أبها" را با موشک کروز هدف قرار داده بود که به اعتراف منابع سعودی موجب تعطیلی آن شد.
عربستان اعلام کرده است که در حمله به تأسیسات آب شیرین کن الشقیق به هیچکس آسیب جانی وارد نشده، اما در عین حال مقامات این کشور در خصوص خسارت‌های مالی این حمله جزئیاتی را اعلام نکرده اند.
در ادامه این بیانیه ادعا شده است: حملات موشکی اخیر یمن به عربستان که با موشک‌های کروز انجام شده، نشان می‌دهد ایران با این گروه یمنی ارتباط دارد.
انصارالله یمن هم پیشتر اعلام کرده بود: بانک اهدافی را برای خود تعیین کرده اند و هر روز غافلگیری‌های جدیدی در انتظار ائتلاف متجاوز به یمن خواهد بود.

در تداوم حملات دفاعی ارتش و کمیته‌های یمنی که در پاسخ به تجاوز مکرر ائتلاف عربی به یمن صورت می‌گیرد، " ضیف الله الشامی" وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی (وابسته به انصارالله) به صراحت اعلام کرده بود: در صورتی که عربستان و امارات بخواهند به تجاوزگری خود ادامه دهند، ما نیز حمله به اهداف در اراضی آنان را تشدید خواهیم کرد.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت به اهداف سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.
در تجاوز نظامی سعودی و متحدانش به فقیرترین کشور عربی تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار یمنی از جمله ۸۵ هزار کودک جان خود را از دست داده اند که بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی ناشی از این جنگ تحمیلی از سوی ائتلاف جان باخته اند.
جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه‌ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را بزرگ‌ترین فاجعه انسانی نامید.


 

نظر شما