شناسهٔ خبر: 33608491 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

انصارالله، نیروگاه برق ‌عربستان در «جیزان» را منهدم کرد

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی : دومینوی انهدام زیرساخت های حیاتی و تاسیسات مهم رژیم سعودی در مناطق مختلف عربستان با حملات دقیق پهپادی و موشک‌های قدرتمند انصارالله پس از تهیه بانک اهداف این جنبش همچنان ادامه دارد و این بار نیروگاه بزرگ برق سیکل ترکیبی سعودی ها در «جیزان» عربستان هدف یک فروند موشک هوشمند «کروز» انصارالله قرار گرفت تا بخش بزرگی از جنوب این کشور در خاموشی فرو رود.

انصارالله یمن در همین رابطه اعلام کرد که با یک فروند موشک هوشمند «کروز»، نیروگاه بزرگ برق سیکل ترکیبی «الشقیق» سعودی ها در استان «جیزان»، واقع در جنوب عربستان را هدف قرار داده است. به گفته منابع خبری، این حمله موشکی برای چندین ساعت به قطع برق بخش عمده ای از جنوب عربستان منجر شده است.

این منابع افزودند:نیروگاهی برقی که هدف حمله موشکی یمنی ها قرار گرفت، از بزرگترین نیروگاه‌های تولید برق در عربستان سعودی به شمار می‌رود که به بالاترین میزان بهره‌وری در این کشور دست پیدا کرده و ۷۰ درصد برق استان های «نجران»، « جیزان» و «عسیر» این کشور را تامین می‌کند.

بر اساس گزارش وبگاه «الخبر الیمنی»، نیروگاه برق «الشقیق» از بزرگترین نیروگاه‌های برق در عربستان به شمار می‌رود و هزینه ساخت آن بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال سعودی بوده است که شرکت «صنایع سنگین هیوندا» وابسته به کره جنوبی ساخت این نیروگاه را از سال ۲۰۱۳ آغاز و تا سال ۲۰۱۸ به پایان رسانده است.

«یحیی سریع» سخنگوی فرمانده نیروهای مسلح یمن نیز با اعلام این خبر گفت: موشک شلیک‌شده به هدف مورد نظر اصابت کرد و این حمله در پاسخ به تجاوزگری‌های ائتلاف سعودی و محاصره مردم یمن انجام شده.

وی افزود: در صورتی که دشمنی‌ها و حملات سعودی‌ها ادامه یابد به اذن خدا غافلگیری‌های بزرگی با حساسیت بیشتر برای نظام سعودی در راه است.‌

این مقام یمنی افزود: موشک‌های بالستیک، «کروز» هوشمند و انواع پهپاد‌های یمنی، امکان زدن هر هدفی در طول و عرض جغرافیایی عربستان را دارند و حملات ما به مناطق «عسیر»، «جیزان» و «نجران» محدود نخواهد ماند.

عربستان اما در اقدامی فرافکنانه و با هدف مظلوم نمایی، با صدور بیانیه ای در خصوص حمله موشکی یمن به نیروگاه برق «الشقیق» مدعی شد که انصارالله یمن تاسیسات «آب شیرین کن» این استان را هدف قرار داده است.

از طرفی، همزمان با این حمله موفق موشکی، انصارالله یمن از حمله شدید پهپادی به فرودگاه «جیزان» عربستان نیز خبر داد و ضمن تأکید بر اینکه تجهیزات پدافندی آمریکایی نمی‌تواند مانع حملات یمن در عربستان شود، تأکید کرد: اهدافی فراتر از این زده خواهد شد.

این جنبش همچنین از شلیک موشک «بدر-اف» به سمت مواضع ائتلاف سعودی در «نجران» خبر داد و افزود: در پی اصابت موشک مذکور ، دهها نفر از نیروهای ائتلاف کشته و زخمی شده‌‌اند.

در همین حال، ، ۱۱ نیروی ائتلاف سعودی نیز در دو منطقه جنوبی این کشور به دست نیروهای یمنی از پا درآمدند.جنگنده های رژیم سعودی نیز در واکنش به شکست های میدانی و در ادامه نقض توافق آتش بس در یمن، شهر «الحدیده» را به شدت بمباران کردند.

در چنین شرایطی،روزنامه «گاردین » انگلیس در گزارشی درباره مشارکت لندن در جنگ علیه ملت یمن و ابعاد مختلف آن نوشت: انگلیس نه تنها سلاح به عربستان فروخته، بلکه به منظور ارائه خدمات پس از فروش و حفظ و نگهداری سلاح‌ها و هواپیماها‌، ۶۳۰۰ نظامی انگلیسی را نیز در اختیار ریاض قرار داده است تا از جنگنده های سعودی محافظت کنند.

نظر شما