شناسهٔ خبر: 33575071 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شرکت توسعه زیرساخت گردشگری در شهرداری همدان ايجاد شود

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان از پیشنهاد ثبت شرکت توسعه زیرساخت گردشگری و روابط بین‌الملل در شهرداری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین قراباغی ظهر امروز در جلسه مشترک کمیته‌های تخصصی مرکز مطالعات و پژوهش‌ها و کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا اظهار کرد: با توجه به اهمیت بحث گردشگری به طور خاص در همدان، حمایت‌های ویژه ملی در این خصوص، ارتباط تنگاتنگ این صنعت با وظایف مدیریت شهری و با سیاست‌های تدوین شده در این کمیسیون مقرر شد، نسبت به ایجاد و ثبت شرکت توسعه زیرساخت گردشگری و روابط بین‌الملل در شهرداری همدان اقدام شود.

وی به تشریح اقدامات عملیاتی کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا پرداخت و گفت: موضوع گردشگری همدان بحث جهانی است که برای تأسیس شرکت ثبت توسعه گردشگری توجیه مناسبی دارد؛ این شرکت می‌تواند خلأ روابط بین‌الملل را برطرف کند.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان از تعیین تکلیف نهایی سرمایه‌گذار عصر طلایی خبر داد و بیان کرد: در جلسه مشترک با نمایندگان ادارات کل اطلاعات، سازمان بازرسی و دادگستری با محوریت کمیسیون، مشکلات سرمایه‌گذار عصر طلایی و موانع موجود بررسی شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد نسبت به ارائه مستندات منطقه نمونه گردشگری مصوب هیأت دولت وقت و استعلام از ادارات یاد شده در خصوص چگونگی محاسبات عوارض و کاربری‌های مجاز در منطقه نمونه گردشگری به منظور تسریع در روند پروسه اداری و اجرایی این پروژه اقدام شود؛ اخیراً استعلام‌های مورد نظر نیز توسط شهرداری اخذ شده است.

قراباغی تصریح کرد: در جلسات تخصصی کمیسیون در خصوص پروژه میدان جدید‌ الاحداث میوه و تره بار برای رفع موانع کاری، مدیریت هدررفت هزینه‌ها و تسریع در عملیات اجرایی سرمایه‌گذار، مقرر شد نسبت به تهیه و تکمیل شیوه‌نامه فروش غرفه‌های موجود در طرح اقدام و نسبت به شروع مجدد عملیات اجرایی تلاش مضاعف صورت گیرد.  

وی به اهمیت اجرای پروژه سرمایه‌گذاری زمین مخابرات در تقاطع کارشناس (پیچ زندان) اشاره کرد و ادامه داد: جلسات کارشناسی در کمیسیون و نشست‌های تخصصی و میدانی در تهران برگزار شد تا در خصوص رفع موانع احداث مجتمع چند منظوره با قابلیت‌های تجاری، اقتصادی، ورزشی، فرهنگی، پردیس سینمایی و مرکز همایش‌ها در این نقطه از شهر اقدامات لازم انجام شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: در این خصوص نیز نسبت به وضع بسته‌های تشویقی و حمایتی توسط شهرداری برای تمام سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذار زمین مخابرات برای تسریع در اجرای طرح تصمیم‌گیری شد.

وی از تسهیل در روند تعیین تکلیف هتل نیمه‌کاره ندیمی در مجاورت پارک مردم خبر داد و یادآور شد: این هتل نیمه کاره سال‌ها بلاتکلیف رها شده بود و در واپسین روزهای سال 97 جلسات رفع مشکلات و موانع برای ادامه کار سرمایه‌گذار تشکیل شد.

قراباغی اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالادستی استان و با استقبال شهرداری برای تعیین تکلیف پروژه سرمایه‌گذاری این هتل، ضمن رعایت اصول و ضوابط شهرسازی و ترافیکی، سیاست‌گذاری‌های کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری نسبت به اصلاح نقشه و محاسبات جدید برای تسریع در ادامه عملیات اجرایی سرمایه‌گذار اقدام شود.

وی در ادامه گفت: با در نظر گرفتن لزوم هدایت منطقی و با هدف جلوگیری از فضای ناامن برای اقامت گردشگران و مدیریت صحیح زمان و مکان گردشگر در کمیسیون مصوب شد تا در ورودی‌های سه‌گانه شهری نسبت به احداث اورژانس گردشگری توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری همدان اقدام لازم صورت گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان بیان کرد: در گام اول در محور تهران به همدان و میدان سردار شهید همدانی برای جانمایی و اجرای طرح اورژانس گردشگری هماهنگی لازم انجام شده است.

رئیس شورای شهر همدان نیز با اعلام حمایت شورا و شهرداری از سرمایه‌گذاران، افزود: تسهیل در روند اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

کامران گردان تصریح کرد: لازم است جاذبه‌های گردشگری استاندارد برای همدان ایجاد شود تا بتوان گردشگران را به پایتخت تاریخ و تمدن هدایت کرد.

وی یادآور شد: فعالیت کمیته‌های گردشگری مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا ظرفیتی خوب برای بررسی‌های تخصصی این حوزه است.

انتهای پیام/89039/

نظر شما