شناسهٔ خبر: 33573731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کمیسیون اقتصاد شورای شهر همدان:

شهرداری همدان بسته تشویقی حمایت از سرمایه گذاران را تدوین کند

همدان - رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان گفت: شهرداری همدان بسته های تشویقی و حمایتی از سرمایه گذاران را تدوین کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قراباغی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه مشترک کمیته‌های تخصصی مرکز مطالعات و پژوهش‌ها و کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان افزود: با توجه به اهمیت بحث گردشگری در همدان و حمایت‌های ویژه ملی در این خصوص و نیز ارتباط تنگاتنگ این صنعت با وظایف مدیریت شهری و با سیاست‌های تدوین شده در کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورا مقرر شد نسبت به ایجاد و ثبت شرکت توسعه زیرساخت گردشگری و روابط بین الملل در شهرداری همدان اقدام شود.

قراباغی به تشریح اقدامات عملیاتی کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان پرداخت و یادآور شد: موضوع گردشگری همدان بحث جهانی است که برای تأسیس شرکت ثبت توسعه گردشگری توجیه مناسبی دارد چراکه این شرکت می‌تواند خلاء روابط بین الملل را برطرف کند.

وی از تعیین تکلیف نهایی سرمایه گذار عصر طلایی خبر داد و اضافه کرد: در جلسه مشترک با نمایندگان ادارات کل اطلاعات، سازمان بازرسی و دادگستری با محوریت کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری، ضمن بررسی مشکلات سرمایه گذار عصر طلایی و موانع موجود؛ مقرر شد نسبت به ارائه مستندات منطقه نمونه گردشگری مصوب هیئت دولت وقت و استعلام از ادارات یاد شده در خصوص چگونگی محاسبات عوارض و کاربری‌های مجاز در منطقه نمونه گردشگری اقدام و در روند پروسه اداری و اجرایی این پروژه تسریع شود.

قراباغی یادآور شد: همچنین در جلسات تخصصی کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورا در خصوص پروژه میدان جدید الاحداث میوه و تره بار و رفع موانع کاری، مدیریت هدر رفت هزینه‌ها و تسریع در عملیات اجرایی سرمایه گذار مقرر شد نسبت به تهیه و تکمیل شیوه نامه فروش غرفه‌های موجود در طرح اقدام و نسبت به شروع مجدد عملیات اجرایی تلاش مضاعف صورت پذیرد.

حسین قراباغی به اهمیت اجرای پروژه سرمایه گذاری زمین مخابرات در تقاطع کارشناس همدان اشاره کرد و افزود: جلسات کارشناسی در کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر و نشست‌های تخصصی و میدانی در تهران برگزار شد تا در خصوص رفع موانع احداث مجتمع چند منظوره با قابلیت‌های تجاری، اقتصادی، ورزشی، فرهنگی، پردیس سینمایی و مرکز همایش‌ها در این نقطه از شهر اقدامات لازم صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان گفت: شهرداری همدان باید بسته‌های تشویقی و حمایتی از سرمایه گذاران را تدوین کند.

وی همچنین از تسهیل در روند تعیین تکلیف هتل نیمه کاره ندیمی در مجاورت پارک مردم خبر داد و افزود: با توجه به اینکه این هتل نیمه کاره سال‌ها بلاتکلیف رها شده بود در واپسین روزهای سال ۹۷ جلسات رفع مشکلات و موانع برای ادامه کار سرمایه گذار تشکیل شد و ضمن بهره گیری از ظرفیت‌های بالادستی استان و با استقبال شهرداری برای تعیین تکلیف پروژه سرمایه گذاری یاد شده، ضمن رعایت اصول و ضوابط شهرسازی و ترافیکی، هم چنین با سیاستگذاری‌های کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری مقرر شد نسبت به اصلاح نقشه و محاسبات جدید برای تسریع در ادامه عملیات اجرایی سرمایه گذار اقدام شود.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن لزوم هدایت منطقی و با هدف جلوگیری از فضای نا امن برای اقامت گردشگران و مدیریت صحیح زمان و مکان گردشگر، در کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر مصوب شد تا در ورودی‌های سه گانه شهری نسبت به احداث اورژانش گردشگری توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری همدان اقدام لازم به عمل آید.

قراباغی اظهار کرد: در گام نخست در محور تهران به همدان و در میدان سردار شهید همدانی برای جانمایی و اجرای طرح اورژانس گردشگری هماهنگی لازم صورت پذیرفته است.

رئیس شورای شهر همدان نیز ضمن اعلام حمایت شورا و شهرداری از سرمایه گذاران بر تسهیل در روند اجرای طرح‌های سرمایه گذاری تاکید کرد.

کامران گردان اضافه کرد: باید جاذبه‌های گردشگری استاندارد برای همدان ایجاد شود تا بتوان گردشگران پایتخت تاریخ و تمدن هدایت کرد.

گردان فعالیت کمیته‌های گردشگری مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا را ظرفیتی خوب برای بررسی‌های تخصصی این حوزه برشمرد.

نظر شما