شناسهٔ خبر: 33574765 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خانه هلال ۲ روستای شهرستان کارون بهره برداری شد

اهواز - ایرنا - خانه هلال روستاهای خسراویه و خویسه از توابع شهرستان کارون روز چهارشنبه با حضور جمعی از اهالی ۲ روستا و مسئولان جمعیت هلال احمر خوزستان راه اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در این آئین بیان کرد: وظیفه خانه‌های هلال توانمندسازی مردم با آموزش‌های مهارتی، خودمراقبتی و خودامدادی است تا در شرایط بحران در کنار امدادگران هلال احمر بتوانند از خود محافظت کنند.

علی خدادادی گفت: هدف از تأسیس خانه‌های هلال این است که با کمک اهالی همان منطقه بتوانیم برنامه‌هایی را برای حل مشکلات و افزایش توانمندی اهالی هر منطقه اجرا کنیم.

وی خانه هلال را فرصتی مغتنم برای ارتباط بیشتر با مردم و رفع مشکلات آنها بیان کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: خانه‌های هلال فرصتی برای کارهای بشردوستانه جمعیت هلال احمر در مناطق کمتر توسعه یافته و ایجاد شرایطی برای مهارت آموزی مردم این مناطق در برابر خطرات و حوادث است.

وی گفت: آموزش‌های خودمراقبتی و مهارتی در رویارویی با حوادث و سوانح، آموزش مهارت‌های زندگی و افزایش سطح دانش برای ارتقای بهبود زندگی از جمله اهداف احداث خانه هلال است که در سال‌های اخیر توسط این جمعیت در حال انجام است.

خدادادی ادامه داد: گرد و غبار، سیل، تصادفات و بسیاری از بلایای دیگر به عنوان مخاطرات و تهدیدات طبیعی، سلامت و زندگی مردم را تهدید می‌کند که باید مردم را در برابر آنها با آموزش توانمند کرد.

گفتنی است خانه‌های هلال توسط گروه‌های مردمی اداره، ودر آن توسط جمعیت هلال احمر مهارت‌های امداد و نجات آمنوزش داده می‌شود و در شرایط خطر و حادثه نیز به مردم امداد رسانی می‌کنند.

خانه‌های هلال با استفاده از ظرفیت‌های روستاهای هر منطقه راه اندازی و تجهیز، و هلال احمر مسئولیت آموزش، تربیت مربی و ایجاد زیرساخت‌های آموزشی این خانه‌ها را به عهده دارد.

تاکنون ۱۵۰ خانه هلال در خوزستان راه اندازی شده است.

شهرستان کارون با مرکزیت شهر کوت عبدا… در بهمن سال ۹۱ از شهرستان اهواز جدا شد.

۷۱۵۸ / ‏‬ ۶۰۳۷

نظر شما