شناسهٔ خبر: 33583357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان:

آموزش و توانمندسازی ماموریت اساسی خانه های هلال است

خدادادی، خانه هلال را فرصتی مغتنم برای ارتباط بیشتر با مردم و رفع مشکلات مردم آن منطقه دانست و گفت: آموزش و توانمندسازی ماموریت اساسی خانه های هلال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی خدادادی»، در مراسم افتتاح خانه هلال روستاهای خسراویه و خویسه از توابع شهرستان کارون، اظهار کرد: باید با آموزش همگانی، اقشار مختلف را توانمند کرد و ماموریت خانه های هلال هم توانمندسازی مردم با آموزش های مهارتی، خودمراقبتی و خودامدادی است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان، هدف از تاسیس خانه های هلال این است که با کمک اهالی همان منطقه بتوانیم برنامه هایی را برای حل مشکلات و افرایش توانمندی خود اهالی منطقه اجرا کنیم.

 

وی با بیان اینکه خانه هلال فرصتی مغتنم برای ارتباط بیشتر با مردم و رفع مشکلات آنها است، اضافه کرد: خانه های هلال باب خیری برای کارهای عام المنفعه و بشردوستانه جمعیت هلال احمر در مناطق کمتر توسعه یافته هستند و می توانند به عنوان تسهیل گر در رفع مشکلات مردم عمل کنند.

 

خدادادی، تصریح کرد: اولین گامی که نیازمند آن هستیم، آموزش اقشار مختلف مردم است که منجر به توانمندسازی آنها می شود که آموزش و توانمندسازی ماموریت اساسی خانه های هلال است.

 

وی عنوان کرد: آموزش های خودمراقبتی و مهارتی در مواجهه با حوادث و سوانح، آموزش مهارت های زندگی و افزایش سطح دانش برای ارتقای بهبود زندگی از جمله اهداف است که جمعیت هلال احمر در خانه های هلال دنبال می کند.

 

وی با اشاره به اینکه هر منطقه مشکلات و تنگناهایی دارد که ما با توجه به شرایط آن منطقه زمینه آموزش را برای آنها فراهم می کنیم، اذعان داشت: ریزگردها، سیل و تصادفات و بسیاری از بلایای دیگر به عنوان مخاطرات و تهدیدات طبیعی و انسان ساخت، جان انسان ها را تهدید می کنند که باید مردم را در برابر آنها با آموزش توانمند کنیم.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، با بیان اینکه سبک زندگی ایمن، موجب بقای بشر می شود، ابراز کرد: اگر این شیوه زندگی را دنبال کنیم کمتر آسیب می بینیم و تلاش جمعیت هلال احمر نیز در همین راستا رقم خورده است.

 

وی با اشاره به اینکه گسترش فضای مجازی و همه گیر شدن استفاده از شبکه های اجتماعی و فقدان فرهنگ صحیح استفاده از آنها، جامعه را دچار مشکلات عدیده ای کرده است، یاد آور شد: باید شیوه استفاده صحیح از فضای مجازی را به فرزندانمان یاد دهیم تا باعث پیشگیری از تاثیر مخرب آنها بر آینده فرزندانمان شویم.

 

خدادادی، با بیان اینکه بسیاری از آسیب های اجتماعی مثل طلاق زمینه اش شاید از فضای مجازی و عوامل مشابه باشد، تاکید کرد: باید کودکان را از دوران کودکی با آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد آشنا کرد.

 

وی ادامه داد: در کنار این مسائل باید کودکان و فرزندانمان را توانمند کنیم که مصونیت سازی یکی از فعالیت هایی است که هلال احمر در راستای توانمندسازی اقشار مختلف انجام می دهد.

 

مراسم افتتاح خانه های هلال در روستاهای خسروایه و خویسه از توابع شهرستان کارون با حضور مدیرعامل جمیت هلال احمر خوزستان، بزرگان، شیوخ و معتمدان و اهالی این دو روستا در فضایی صمیمانه برگزار شد.

 

نظر شما