شناسهٔ خبر: 33561393 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرسودگی سکوهای نفتی یکی از عوامل آلودگی دریاها است

معاون سازمان محیط زیست گفت: فرسودگی تاسیسات و سکوهای نفتی نیز یکی از عوامل آلودگی در دریا محسوب می شود.

صاحب‌خبر -

احمد لاهیجان زاده در گفت و گو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با بازسازی سکوهای نفتی و کاهش آلودگی نفتی در دریا اظهار کرد: متاسفانه تاسیسات و سکوهای نفتی در خلیج فارس سال ها به دلیل تحریم ها توسط شرکت های خارجی فرسوده شده اند .

وی افزود: فرسودگی تاسیسات و سکوهای نفتی نیز یکی از عوامل آلودگی در دریا محسوب می شود.

لاهیجان زاده گفت: سکوهای فرسوده به طور متوالی دچار آسیب و نشت نفت می شوند. ایران سال ها است که در رابطه با مسائل زیست محیطی و تاثیر تحریم ها بر آن، موضوعاتی را در سازمان ملل مطرح کرده است.کشورهای غربی که مدعی حامی محیط زیست هستند با تحریم کردن به محیط زیست منطقه نیز آسیب فراوانی زده اند.

وی بیان کرد: اگر تحریم ها برداشته شوند ایران می تواند به تعهدات خود از جمله توافق نامه پاریس پایبند و عمل کند.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: بخشی از آلودگی های نفتی که در دریا روی می دهد به دلیل فرسودگی تجهیزات شرکت نفت است و در حال پیگیری باز سازی این تجهیزات هستیم و از طرف دیگر به دلیل تحریم ها بازسازی این تجهیزات مشکل است.

وی افزود: ایران با وجود این که در حال تحریم است اما برای کاهش آلودگی های نفتی تلاش می کند؛ از جمله احداث تصفیه خانه ها برای صنایع و کارخانه ها که آب فاضلاب س از تصفیه به فراینده تولیذ باز گردد چراکه یکی از عوامل آلودگی دریا وسواحل فاضلابها و پساب کارخانه ها و صنایع بود.
انتهای پیام/

 

نظر شما