شناسهٔ خبر: 33550728 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس شورای اسلامی شهر تهران:

دولت به تعهد خود در حمل و نقل عمومی عمل کرد/ تخصیص دو میلیارد یورو به مترو

هاشمی با بیان اینکه دولت به تعهدات خود در خصوص حمل و نقل عمومی عمل کرد، تصریح کرد: همچنین ۱۹ هزار اتوبوس بین شهری و برون شهری و دو میلیارد یورو برای واگن های مترو اختصاص داده است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری شبستان، «محسن هاشمی» در حاشیه جلسه امروز شورا در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت حمل و نقل عمومی در تهران گفت: از شهرداری تهران توقع داریم که به سمت نوسازی و اضافه کردن اتوبوس های نو در تهران برود تا به شهروندان تهرانی خدمات مطلوبی ارایه شود.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران از شهردار تهران خواست تا حمل و نقل عمومی را در اولویت قرار دهد و افزود: دولت وظیفه خود را در حوزه حمل و نقل عمومی انجام داده و 19 هزار اتوبوس بین شهری و برون شهری از محل صرفه جویی سوخت به تهران اختصاص داده است.

 

هاشمی با بیان اینکه سه هزار اتوبوس برای شهر تهران نیاز داریم، خاطرنشان کرد: با حضور رییس جمهور و وزرای راه و شهرسازی و صمت مصوبه 19 هزار اتوبوس تصویب شده و شهرداری تهران باید حق تهران را پیگیری و ادا کند.

 

هاشمی با بیان اینکه شهرداری تهران باید قراردادی با اتوبوس سازان منعقد و مناقصه برگزار کند، افزود: دولت به واگن های مترو نیز دو میلیارد یورو اختصاص داده است که در این زمینه نیز باید مناقصه ای برگزار شود.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اینکه طرح زیست شبانه گفت: مردم هر کاری که دوست داشته باشند، می توانند انجام دهند اما حرف بنده این بود که افراد در طرح زیست شبانه به صورت خانوادگی حضور داشته باشند نه اینکه به صورت انفرادی در این طرح شرکت کنند.

 

وی در ادامه به جزییات جلسه امروز شورا پرداخت و گفت: کلیات لایحه عوارض ساخت و ساز در جلسه امروز شورا مطرح و موافقان و مخالفان در مورد آن صحبت کردند.

 

هاشمی با اشاره به لایحه شهرداری تهران در خصوص عوارض ساخت و ساز گفت: کلیات این لایحه با رأی اکثریت اعضای شورا در جلسه امروز تصویب شد.

 

وی یادآور شد: 99 درصد در خصوص تغییر عوارض کارها انجام شده است و تا 15 روز آینده عوارض جدید در سایت بارگزاری می شود.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حداقل و حداکثر عوارض پرداختی حال حاضر در پایتخت نیز گفت: الان نمی توانم رقم دقیقی در این خصوص ارایه کنم و باید این رقم را از طریق بررسی دفترچه معاملاتی اعلام کنم.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در خصوص یک درصد هزینه ساخت و ساز و فروش ملک به عوارض اختصاص می یافت، افزود: وزارت اقتصاد و شهرداری مصوبه ای داشتند که طبق آن دفترچه ارزش معاملاتی، میزان عوارض 2 تا 2 و نیم درصد است که این میزان در حال حاضر کاهش یافته است.

 

هاشمی با بیان اینکه قیمت املاک در پایتخت 112 درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: افزایش 70 درصدی هزینه ساخت و ساز که مربوط به عوارض است، افزایش زیادی نیست.

 

وی یادآور شد: همه کسانی که در سال 98 برای صدور پروانه ساختمانی اقدام کنند، مشمول قانون جدید عوارض می شوند.

نظر شما