شناسهٔ خبر: 33550009 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهار هزار نسخه الکترونیکی در خمین صادر شد

خمین - ایرنا - رئیس بیمه سلامت خمین گفت: ]چهار هزار نسخه درمانی الکترونیک در این شهرستان برای مراجعان صادر شده است.

صاحب‌خبر -

سیده «رویا شریفی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خمین در استان مرکزی به عنوان شهرستان پایلوت اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک کشور انتخاب شده است.

وی اظهار داشت: این طرح اکنون در مراکز خصوصی خمین اجرا می شود و ۳۵ پزشک متخصص، داروخانه و سونوگرافی درآن مشارکت دارند.

رئیس بیمه سلامت خمین اظهار داشت: نسخه الکترونیکی برای گروه های بهره مند از خدمات بیمه سلامت به جز مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و روستائیان صادر می شود.

شریفی عنوان کرد: در طرح نسخه نویسی الکترونیکی دیگر نیازی به ارایه دفترچه سلامت در مراجعه به مطب پزشکان و بیمارستان ها نیست و بیمار فقط با اعلام کد ملی خود ویزیت شده و اقلام دارویی هم در سامانه تمام داروخانه‌های کشور ثبت می‌شود.

وی تاکید کرد: اجرای طرح الکترونیکی شدن نسخ و حذف دفترچه‌های کاغذی انتقال سوابق بیمار به داروخانه‌ها و سایر مراکز درمانی به راحتی انجام شده و از کاغذ بازی اداری و صف‌های طولانی در داروخانه‌ها جلوگیری می‌شود.

رئیس بیمه سلامت خمین، صرفه جویی در هزینه و وقت بیماران، شفافیت در هزینه‌های سلامت، کاهش ضریب خطا ناشی از نسخ بد خط پزشکان، هدفمند شدن تجویز و مصرف دارو و منطقی شدن هزینه‌های بیماران را از مزایای نسخه نویسی الکترونیکی بیان کرد.

شریفی‬ گفت: با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک مصرف بی‌رویه دارو ‏محدود و از نسخه نویسی غیرمنطقی پرهیز می‌شود و سرعت جمع آوری اطلاعات بیمار و کیفیت خدمات ارایه شده به بیمه شدگان افزایش می‌یابد.

وی افزود: صدور نسخه الکترونیک زیرساخت مهمی برای تحول در نظام سلامت کشور است و از تیر ماه سال جاری نسخه نویسی الکترونیکی الزامی است و بیمه سلامت برگه نسخه دفترچه های بیمه را نمی پذیرد.

خمین در جنوب استان مرکزی با ۱۰۵ هزار تفر جمعیت است و ۵۷ هزار و ۱۹۶ نفر معادل ۵۳ درصد جمعیت این شهرستان زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند.

/ ‏۶۰۱۳/‏۹۹۳۰

نظر شما