شناسهٔ خبر: 33541427 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تحلیل شبکه فرانسوی از اقدام آمریکا پس از گذشت پنج روز؛

تصاویر ادعایی آمریکا سند جدیدی از حادثه نفتکش ها نیست

تصاویر ادعایی جدیدی که آمریکا منتشر کرد از حادثه نفتکش ها در دریای عمان هیچ حقیقت تازه ای را نشان نمی دهد

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24 ؛ خبرنگار این شبکه تلویزیونی در واشنگتن تاکید کرد تصاویر ادعایی جدیدی که آمریکا از حادثه پنج شنبه گذشته در دریای عمان برای دو نفتکش منتشر کرد هیچ حقیقت تازه ای را در مورد این حوادث نشان نمی دهد.
مجری شبکه در ابتدای مصاحبه با این خبرنگار گفت: جنگی لفظی و رسانه ای میان ایران و آمریکا همچنان ادامه دارد. واشنگتن تصاویر جدیدی در مورد حادثه هفته گذشته نفتکش ها در دریای عمان منتشر کرد.
<div id="video-display-embed-code_3630404"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2453960/3630404?width=400&height=300"></script></div>
متیو مبن خبرنگار شبکه فرانسوی در واشنگتن گفت: پس از انتشار آنچه پنتاگون و کاخ سفید آن را اسناد تصویری جدید تلقی می کنند, دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیشنهادهای فرماندهان ارتش خود را برای تقویت مواضع نظامی آمریکا در خلیج فارس تائید کرد.
خبرنگار فرانس 24 گفت: تصاویر جدیدی که آمریکا منتشر کرد حقیقتا هیچ مسئله جدیدی را مطرح نمی کند و صرفا در حمایت از تئوری آمریکایی هاست که طبق آن ایران عامل این حوادث است. واشنگتن (بدون ارائه مدرک مستند و مستدل) به طور مستقیم ایران را به مین گذاری بر روی بدنه دو نفتکش خارجی در تنگه هرمز متهم می کند. تقویت نیروهای نظامی آمریکا هم که کاخ سفید از آن خبر داده است اساسا شامل کارشناسان حوزه سلامت و گروهی از پزشکان متخصص است که قرار است در یکی از ناوهای حاضر در خلیج فارس مستقر شوند.

نظر شما