شناسهٔ خبر: 33531473 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

روزنامه لبنانی البناء ؛

شناسائی عاملان حملات به نفتکش ها کار دشواری نیست

خبرگزاری صداوسیما

روزنامه لبناني البناء نوشت رژیم صهیونیستی و آل سعود را عامل حمله به نفتکش ها در دریای عمان با هدف جنگ افروزی میان آمریکا و ایران معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

­

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ البناء، رژیم صهیونیستی و آل سعود را عامل حمله به نفتکش ها در دریای عمان با هدف جنگ افروزی میان آمریکا و ایران معرفی کرد.
روزنامه لبنانی البناء در شماره امروز خود در اینترنت در یادداشتی به قلم جهاد ایوب نوشت: عامل انفجار نفتکش ها در دریای عمان شناخته شده است و برای شناسائی آن به تحلیل مفصل نیازی نیست. برای روشن شدن اوضاع کافیست بررسی کنیم که چه کسی بیشترین نفع را از این حملات می برد.
آبه شینزو نخست وزیر ژاپن حامل پیام بسیار ویژه ای از دونالد ترامپ رئیس جمهوری نگران آمریکا برای آیت الله خامنه ای رهبر ایران بود. ایران از تحویل گرفتن این نامه خودداری کرد. این خبر مانند طوفانی جهان را درنوردید به ویژه کشورهای اروپایی و عربی و خصوصاً عربستان سعودی که فاقد چنین رویکردی هستند و کورکورانه از سیاست های آمریکا پیروی می کنند.

یکی از نفتکش هایی که هدف انفجارها قرار گرفته ژاپنی است. عجیب آنکه نیروهای نظامی آمریکایی حاضر در محل هیچ اقدامی نکردند. امدادرسانان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز غایب میدان بودند. فقط ارتش ایران بود که به سرعت وارد میدان شد و سرنشینان کشتی ها را نجات داد و به اطفاء حریق به وجود آمده پرداخت!   

ایران به اقدام مستقیم شهرت دارد کما اینکه در سوریه همین کار را کرد و به مقابله با اسرائیل پرداخت و حضور آمریکا را مهار کرد


ایران انقلابی به میهمان خود ظلم و خیانت نمی کند و با خیانت پیام دیپلماتیک و نظامی ارسال نمی کند. ایران به اقدام مستقیم شهرت دارد کما اینکه در سوریه همین کار را کرد و به مقابله با اسرائیل پرداخت و حضور آمریکا را مهار کرد...
سعودی در باتلاق یمن گرفتار شده است و فقط جنگ آمریکا با ایران می تواند عامل نجات آن باشد. اسرائیل نیز در میان خون و جنگ بسر می برد و به جنگی نیاز دارد که اقتصاد و ارتش و انتخابات این رژیم را که سه ماه دیگر برگزار خواهد شد نجات می دهد!
سعودی و اسرائیل اکنون در بهترین شرایط همکاری مشترک هستند. کانال های ارتباطی اطلاعاتی آنها دائماً فعال هستند و در تلاشند تا جنگی میان آمریکا و ایران به راه بیندازند. البته آنها سوابق بسیاری در خیانتگری به نزدیکترین متحدان خود دارند! آمریکای ترامپ درآستانه انتخابات است. ترامپ که می خواهد یک دوره دیگر رئیس جمهوری آمریکا باشد مایل نیست این کشور را درگیر جنگ کند. ایران نیز اگرچه برای جنگ آماده است اما خواستار آن نیست. بنابراین موازنه قدرت بر پایه ممانعت از وقوع جنگ است. همه و خصوصاً آمریکا به خوبی این موضوع را می دانند...
بنابراین باید این پرسش را مطرح ساخت که؛ وقوع جنگ و منفجر کردن نفتکش ها به نفع چه کسی است؟
انفجارهای الفجیره و آرامکو بر بورس و بازارهای نفتی جهان تاثیر گذاشت و بازارهای خلیج فارس را آشفته کرد. پس از این انفجارها آمریکا از گفتمان خشن خود علیه ایران عقب نشینی کرد. عربستان سعودی از طریق سلطان نشین عمان پنهانی درخواست آرام سازی اوضاع را مطرح کرد اما همچنان به توطئه گری علیه ایران ادامه می دهد! 

سعودی ها و اسرائیل اکنون در بهترین شرایط همکاری مشترک هستند. کانال های ارتباطی اطلاعاتی آنها دائماً فعال هستند و در تلاشند تا جنگی میان آمریکا و ایران به راه بیندازند.


امارات عربی متحده درخصوص این انفجارها، ایران را متهم نکرد....آمریکا و وابستگان رسانه ای اش نیز اتهاماتی غیرجدّی علیه ایران مطرح ساختند. فقط اسرائیل و رسانه های وابسته به سعودی این اقدام را به ایران نسبت دادند...
دیپلماسی سرد ایران موجب ناراحتی محور آمریکا شده است و اندیشه منفجر کردن نفتکش ها را در سر پرورانده اند...در آینده نیز شاهد انفجارهای مشابه بیشتری خواهیم بود!
اکنون دولت آمریکا همه توجه خود را متمرکز کرده است تا معامله قرن را بدون شلیک کردن گلوله ای به نتیجه برساند. ترامپ در جلساتش با رهبران مختلف به ویژه سران عرب همواره تاکید می کند که هدفش امضای معامله قرن بدون هرگونه اصلاحاتی در آن است. تیم نظامی آمریکا و ترامپ می دانند که چه چیزی در منطقه انتظارشان را می کشد و پرسش های بسیاری که از آن هراس دارند درخصوص وقوع جنگ احتمالی برایشان مطرح است. از جمله:
- برای نیروهای آمریکایی که حضور علنی در عراق دارند چه اتفاقی خواهد افتاد؟
-نقش بسیج مردمی عراق که با نیروهای آمریکایی از وجه استعلا رفتار می کند چیست؟...
-آمریکا می داند که فرماندهان نظامی محور مقاومت همواره جلساتی برگزار می کنند تا مواضع قاطعانه ای درخصوص عراق و سوریه اتخاذ کنند و طبعاً آمریکا نمی داند که چه چیزی در جریان است!
-در سوریه که تحت رهبری بشار اسد در آستانه اعلام پیروزی عظیم خود است چه روی خواهد داد. سوریه، متحد ایران و عضوی از محور مقاومت است و توافقنامه جدیدی درخصوص تامین امنیت جاده حلب و ادامه حضور ایران و نیروهای جبهه مقاومت در حلب امضا کرده اند.
-با توجه به عدم پایبندی ترکیه به تفاهمات صورت گرفته با روسیه و ایران درخصوص حماه و ادلب، طرح نظامی سوریه و روسیه در این مناطق با هدف بازپس گیری حماه و ادلب تغییر کرده است. آیا جنگ قریب الوقوع است؟
- حزب الله چه کرده است و چه خواهد کرد که کفرنبوده را با 30 تن از نیروهای مقاومت بدون جنجال تبلیغاتی بازپس گرفته است؟
- چرا محور مقاومت در سوریه بر پاکسازی بیابان های دیرالزور و شرق حمص اصرار می ورزد... این جاده پیروزی و هدف اصلی عراق و ایران است که محور مقاومت به هیچ وجه از آن چشم پوشی نخواهد کرد؟!
- حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس زیر ذره بین نیروهای سپاه پاسداران انقلاب ایران است. آیا سپاه پاسداران ایران در صورت حمله آمریکا به این کشور، بی تفاوت خواهد نشست؟
در صورت وقوع جنگ، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و نیروهای آمریکایی در منطقه بیشترین زیان را متحمل خواهند شد. اسرائیل نیز خود را در معرض حملات حزب الله می بیند و موجودیتش در خطر است!
اسرائیل معتقد است هرگاه جنگی روی می دهد می تواند رشد کند وشکوفا شود. اسرائیل اگر می دانست که از سوی مقاومت لبنان چه چیزی در انتظارش است اندیشه جنگ افروزی را کاملاً کنار می گذاشت!
آمریکا و ترامپ و دیگران همه این مسائل را به خوبی می دانند....ایران و محور مقاومت نیز همین طور. مقاومت حزب الله لبنان و روسیه نیز همه چیز را می دانند و همواره درحال تلاش و برنامه ریزی هستند. اگر دشمن تصور می کند که محور مقاومت همچنان تاثیرپذیر است در حماقت بسر می برد؟

نظر شما