شناسهٔ خبر: 33532094 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

با موافقت نمایندگان؛

وزارت ورزش مکلف به ارائه گزارش عملکرد سالانه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان شد

نمایندگان مجلس وزارت ورزش را مکلف کردند گزارش عملکرد سالانه صندوق را با ذکر منابع و مصارف مربوط به دیوان محاسبات و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارسال کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، 27 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی با ماده 6 لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان با 138 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده 6 آمده است: به منظور تکریم و حمایت از قهرمانان، پیشکسوتان، نابینایان وناشنوایان و جانبازان و معلولان ورزشی دارای عناوین قهرمانی، المپیک و پارالمپیک، جهانی، آسیایی، پاراآسیایی و ملی غیرشاغل و فاقد درآمد مستمر و مشخص، صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به عنوان نهاد عمومی غیردولتی با شخصیت مستقل وابسته به وزارت با استفاده از منابع و امکانات موجود ادامه فعالیت می‌دهد، اصلاح شرایط و مقررات فعالیت، وظایف و اختیارات و ترکیب هیأت امناء و
هیأت عامل موجود در اساسنامه ظرف مدت شش‌ماه پس از لازم‌الاجراء شدن این قانون با پیشنهاد وزارت به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

وزارت مکلف است گزارش عملکرد سالانه صندوق را با ذکر منابع و مصارف مربوط به دیوان محاسبات و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارسال کند.

همچنین در ادامه نمایندگان با ماده 7 لایحه مذکور با 140 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده 7 این لایحه آمده است: وزارت مکلف است ظرف مدت شش‌ماه پس از لازم‌الاجراءشدن این قانون ساختار سازمانی و تشکیلات تفصیلی وزارت را در چارچوب این قانون و قانون مدیریت خدمات کشوری تهیه کند و به تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور برساند.

همچنین در ادامه نمایندگان با ماده 8 لایحه مذکور با 146 رأی موافق، یک رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده 8 این لایحه آمده است: آیین‌نامه اجرائی این قانون ظرف مدت شش‌ماه پس از لازم‌الاجراءشدن آن توسط وزارت تهیه و به ‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

همچنین در ادامه نمایندگان با ماده 9 لایحه مذکور با 145 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده 9 این لایحه آمده است: از تاریخ لازم‌الاجراءشدن این قانون، قانون تأسیس سازمان تربیت بدنی ایران مصوب 1350 لغو می‌شود.

یادآور می شود نمایندگان ماده (5) لایحه مذکور را در راستای اصلاح و عملیاتی شدن به کمیسیون مربوطه ارجاع دادند./

پایان پیام

نظر شما