شناسهٔ خبر: 33517933 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تئاتر شهر و پارک دانشجو؛ فضای فرهنگی یا لیان‌شامپو؟/ نظر کاربران خبرآنلاین

کاربران خبرآنلاین معتقدند فضای تئاتر شهر و پارک دانشجو بعد از احداث زیرگذر تبدیل به ضدفرهنگ و فضایی مشابه لیان‌شامپو شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، به‌دنبال یک تیراندازی در فضای تئاتر شهر، کاربران خبرآنلاین در یک نظر سنجی با عنوان «فضای تئاتر شهر و پارک دانشجو را فرهنگی می‌بینید؟» پاسخ دادند و نظرات خود را اعلام کردند.

گروه اول معتقد بودند این مکان فرهنگی تبدیل به فضایی برای دستفروش‌ها شده و حضور آنها در محیط تئاتر شهر و زیرگذرها ماهیت این محیط را کاملا تغییر داده است. گروه دوم معتقد بودند فضای تئاتر شهر کاملا از فضای فرهنگی خود خارج و تبدیل به ضد فرهنگ شده است. گروه سوم هم معتقد بودند نرده‌های چهارراه ولیعصر و هدایت‌کردن مردم به زیر زمین باعث این شکاف شده و این فضا را به فضایی با آسیب‌های متنوع تبدیل کرده است.

تعدادی از نظرات کاربران را اینجا بخوانید:

 

گروه اول: دستفروش‌ها زیادند

به نظرم تا وقتی زیرگذر متروی تئاتر شهر رو با اون همه دستفروش پر کردن و اطراف ایستگاه هم بساط انواع دستفروش‌ها پهنه، اوضاع به همین روال خواهد بود. در کل اونجا به همه چی شبیهه به جز یک فضای فرهنگی

سال‌ها مکانی فرهنگی بود چون هنرمندانی با فرهنگ در آنجا تردد داشتند اما از وقتی که هر بازیگر سینمایی پا به این مکان تئاتری گذاشت ارزش اصیلش را از دست داد؛ اما هر تیپ آدم و دستفروش‌ها در کنار یک مکان فرهنگی طبیعتا فضا را خراب کرده.

وقتی بلیط تیائر و کنسرت اینقدر گرونه و دولت حمایتی از این هنرها نمی‌کنه و یک مشت دلال بخش خصوصی رو صاحب سالن‌ها کرده خوب من دستفروشان و متکدیان شریف را ترجیح می‌دم اونجا ببینم تا دلال‌ها را. فرهنگ درستکاری ترویج می‌شه با دستفروشی حداقل دوهزار تومن می‌خوره تو هر جنس.

گروه دوم: فرهنگ یا بی‌فرهنگی؟

بله خیلی فرهنگیه. البته نه فرهنگ ایرانی، بلکه فرهنگ غربی.

بنده به عنوان یک شهرستانی هنگام سفر به تهران در محوطه پارک دانشجو و تئاتر شهر توجهم به سیگار کشیدن نوجوانان کم سن و سال، بازی‌های(دومینو-شطرنج-تخته نرد) و هیاهوی دسفروشان جلب می‌شود. قاعدتا اینها مصادیق فرهنگ نیستند.

تجربه منم همینه؛ واقعا فضاش غیرفرهنگی شده باید اونجا نمایشگاه و تئاتر خیابانی و کنسرت خیابانی اجرا شه.

گروه سوم: مقصر نرده‌ها هستند!

بدترین کار نرده‌کشی هست یعنی چی؟؟؟ چرا بین مردم و ماشین‌ها فاصله انداخته‌اند و مردم را زیر زمین کرده‌اند؟

از زمانی که ورودی مترو اونجا زدن لیان شامپویی شده واسه خودش.

همه این‌ها پیامد لجبازی های قالیباف برای عبور مترو از آن محدوده است.

۴۷۲۳۸

نظر شما