شناسهٔ خبر: 33513045 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

ممنوعیت حمل و نگهداری ۱۴ قلم دارو در ایام حج

صاحب‌خبر -
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از ممنوعیت حمل و نگهداری ۱۴قلم دارو توسط زائران حج تمتع خبر داد و گفت: همراه داشتن سایر داروهای خاص صرفا با نسخه پزشک متخصص و برای مدت حداقل ۴۰ روز مجاز است.

به گزارش ایرنا،دکتر محمد تقی حلی ساز در حاشیه مراسم بارگیری محموله دارو و تجهیزات حج برای ارسال به عربستان، گفت: آمپول پتیدین ۵۰ و ۱۰۰میلی گرم، آمپول مرفین ۱۰میلی گرم، قرص متادون ۵ و ۲۰میلی گرم، شربت متادون، قرص هیدرومرفین ۲میلی گرم، قرص متیل فنیدات هیدروکلراید، قرص ترامادول ۵۰و ۱۰۰میلی گرم، آمپول ترامادول ۵۰ میلی گرم، شربت اکسپکتورانت کدئین، قرص استامینوفن کدئین، آمپول دیازپام ۱۰میلی گرم، قرص دیازپام ۲،۵ و ۱۰میلی گرم، آمپول بوپرنورفین و قرص بوپرنورفین دارویی‌ها هستند که زائران حج نباید همراه خود داشته باشند.

وی افزود: محموله دارویی این مرکز شامل ۴۰۰ قلم دارو و تجهیزات پزشکی به وزن تقریبی ۶۰ تن به عربستان سعودی برای ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی در حج تمتع ۹۸بارگیری و ارسال شد.

به گفته حلی ساز، بسته‌های دارویی ارسالی برای ارائه خدمات درمانی به زائران شامل مسکن‌ها، آنتی بیوتیک‌ها، داروهای گوارشی، سرماخوردگی، داروهای تخصصی و بیمارستانی و نظایر آن است و با ارسال این محموله دارویی، همه درمانگاه‌های این مرکز پزشکی در مدینه و مکه مجهز می شوند.رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با تاکید بر این که این سازمان در مکان‌های پرتردد زائران و تمام هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی خدمات درمانی ارائه می کند گفت: علاوه بر مکه و مدینه، یک بیمارستان در منا، یک بیمارستان در عرفات و یک پایگاه سیار در مشعر به زائران خدمات درمانی ارائه خواهد کرد.

احتمال افزایش سهمیه حج ۹۸

رئیس سازمان حج و زیارت هم از درخواست این سازمان برای افزایش سهمیه حج ۹۸ خبر داد و گفت: به طرف سعودی درخواست دریافت سهمیه مازاد ۱۰ هزار نفری برای حج تمتع امسال ارائه کرده ایم و قرار است تا ۲۹‌خرداد پاسخ این درخواست ارائه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، علی رضا رشیدیان در حاشیه همایش تیم‌های بهداشتی و درمانی حج تمتع ۹۸ در جمع خبرنگاران گفت: اعزام کاروان‌ها از ۱۷ تیرماه آغاز خواهد شد و امسال ۸۶ هزار و ۵۵۰ زائر کشورمان در موسم حج تمتع عازم این سفر معنوی می شوند.

وی با بیان این که امسال آمار زائران خانم بیش از آقایان است، گفت: از مجموع ۸۶ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی حدود ۴۳ هزار نفر زن و ۳۷ هزار نفر مرد هستند. همچنین میانگین سن حجاج ایرانی در حج تمتع امسال ۵۶ سال است. رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به ارتقای سطح خدمات درمانی نسبت به سال‌های قبل گفت:مشکلاتی که درانتقال دارو،تجهیزات و استقرار نیروهاوجود داشت برطرف شده و ازظرفیت‌های درمانی کشور میزبان هم استفاده خواهیم کرد.

رشیدیان افزود: با توجه به این که امسال حجاج در گرمترین زمان در عربستان حضور می یابند تمام تلاش و توان خود را به کار بسته ایم تا از تمام ظرفیت‌های ممکن در عربستان برای ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران به ویژه در زمینه بهداشت و درمان بهره ببریم.

برچسب‌ها:

نظر شما