شناسهٔ خبر: 33503783 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

بارگیری محموله دارویی برای زائران حج تمتع

محموله دارویی شامل ۴۰۰ قلم دارو و تجهیزات پزشکی به وزن تقریبی ۶۰ تن برای ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی در حج تمتع ۹۸ بارگیری و به عربستان سعودی ارسال شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: با ارسال این محموله دارویی در ۱۲۰ پالت تمام درمانگاه‌های این مرکز پزشکی که در مدینه و مکه راه اندازی خواهد شد داروهای خود را از بیمارستان‌های جمعیت هلال احمر این شهرها تامین خواهند کرد.

محمد تقی حلی ساز ادامه داد: دسته‌های دارویی ارسالی برای ارائه خدمات درمانی به زائران شامل مسکن ها، آنتی بیوتیک ها، داروهای گوارشی، سرماخوردگی، داروهای تخصصی و بیمارستانی و نظایر آن است.

وی اضافه کرد: علاوه بر مراکز درمانی و درمانگاه های هلال احمر در مکه و مدینه، هلال احمر ایران در مکان های پرتردد زائران و تمام هتل های زائران ایرانی خدمات درمانی ارائه می کند و در این زمینه در یک بیمارستان در منا، یک بیمارستان در عرفات و یک پایگاه سیار در مشعر به زائران خدمات درمانی ارائه خواهد شد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: همراه داشتن سایر داروهای خاص (تخصصی) مورد نیاز زائران برای مصرف در ایام حج (حداقل ۴۰ روز) با داشتن نسخه پزشک متخصص الزامی است.

حلی ساز اظهار داشت: همچنین تعداد داروهای غیرمجاز که ذکر شد ۱۴ قلم است که حمل و نگهداری آن توسط زائران حج تمتع ممنوع است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: آمپول پتیدین ۵۰ و ۱۰۰ میلی گرم، آمپول مرفین ۱۰ میلی گرم، قرص متادون ۵ و ۲۰ میلی گرم، شربت متادون، قرص هیدرومرفین ۲ میلی گرم، قرص متیل فنیدات هیدروکلراید، قرص ترامادول ۵۰ و ۱۰۰ میلی گرم، آمپول ترامادول ۵۰ میلی گرم، شربت اکسپکتورانت کدئین، قرص استامینوفن کدئین، آمپول دیازپام ۱۰ میلی گرم، قرص دیازپام ۲ ،۵ و ۱۰ میلی گرم، آمپول بوپرنورفین و قرص بوپرنورفین دارویی هاست که زائران حج نباید همراه خود داشته باشند.

مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به عنوان زیرمجموعه جمعیت هلال احمر و همکار سازمان حج و زیارت، ماموریت اصلی خود را تامین سلامت زائران حج تمتع، عمره و عتبات عالیات قرار داده و تمام تلاش خود را صرف می کند تا زائران سرزمین وحی و عتبات مقدس با اطمینان از حضور امکانات و متخصصان مجرب ایرانی عرصه پزشکی و سلامت در کنار خود، بدون نگرانی از وضعیت جسمانی خود هرچه بیشتر از سفر خود بهره ببرند.

 

نظر شما