شناسهٔ خبر: 33512244 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۳۰ درصدی تولید علوفه در مراتع عشایری کشور

رییس سازمان امور عشایری کشور گفت: با بارندگی‌های اخیر، تولید علوفه قابل برداشت در مناطق عشایری، امسال با ۳۰ درصد افزایش به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، کرمعلی قندالی رییس سازمان امور عشایری کشور در سمنان گفت: وسعت مراتع عشایری کشور سه و نیم میلیون هکتار است که با بارندگی‌های اخیر و افزایش ۳۰ درصدی به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن افزایش یافته است.

وی میزان تولید کل علوفه در همه مراتع کشور را سالانه هشت تا ۱۰ میلیون تن تولید اعلام کرد.

قندالی با اشاره به بارندگی‌های مناسب امسال افزود: براساس آمار میزان بارندگی‌های امسال کشور ۳۳۲ میلی‌متر بود که در مقایسه با میانگین ۳۰ سال، ۶۵ درصد افزایش دارد.

رییس سازمان امور عشایری کشور درباره اعتبارات ساماندهی منابع آبی هم گفت: ۲۰۲ میلیارد تومان برای اجرای ۲۸۰ طرح ساماندهی منابع آبی عشایری در کشور در نظر گرفته و مکان یابی شده است.

قندالی تصریح کرد: از این رقم ۲ و نیم میلیارد تومان سهمیه استان سمنان برای اصلاح منابع آبی و چشمه‌سارهاست.

وی گفت: با مصوبه هیئت دولت و بند پ ماده ۵۲ قانون در ۶ ماه نخست سال ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای عشایر در نظر گرفته شده که از این رقم ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش برای عشایر است.

رییس سازمان امور عشایری کشور ابراز امیدواری کرد، در ۶ ماهه دوم سال نیز این میزان تسهیلات برای عشایر کشور اختصاص می‌یابد.

به گفته وی، در حوزه مالیات بر ارزش افزوده نیز سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان برای عمران و آبادی مناطق عشایری در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام / گ 

حضور رئیس سازمان عشایری کشور در سمنان 

نظر شما