شناسهٔ خبر: 33511653 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رشد ۹۴ درصدی کمک‌های مردم استان قم به کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: کمک‌های مردم به این نهاد در ۸۰ روز نخست سال جاری، ۹۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، اکبر میرشکار ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به اعتماد مردم به کمیته امداد اظهار کرد: اعتماد مردم به این نهاد افزایش پیدا کرده و درآمد‌های کمیته امداد استان قم در ۸۰ روز نخست سال جاری، ۹۴ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی ادامه داد: از ۱۵ اسفند سال ۱۳۹۷ تا ۱۵ خرداد سال جاری در چندین مقطع از مردم استان قم کمک گرفتیم، کمک‌های مردم استان در جشن نیکوکاری سال گذشته ۶ میلیارد تومان بود که ۶۵ درصد رشد داشت، کمک‌های مردم قم به سیل زدگان از طریق کمیته امداد سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود و این نهاد نخستین محموله کمک را به مناطق سیل زده گلستان فرستاد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم افزود: درآمد‌های این نهاد از طریق کمک مردمی در ۸۰ روز نخست سال گذشته هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود، در حالی که امسال در این مدت کمک‌های مردم به کمیته امداد به ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسید، از این مقدار دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مربوط به صدقات بود که هفت درصد رشد داشت.

میرشکار تعداد حامیان طرح اکرام ایتام در استان قم را ۱۶ هزار و ۵۴۸ حامی دانست و تصریح کرد: هزار و ۸۵۲ یتیم و دو هزار و ۸۱۲ فرزند محسنین در استان داریم، هزار و ۶۹۹ حامی در ماه رمضان برای طرح اکرام ایتام در قم، جذب شدند، هیچ یتیم و محسنینی در استان نداریم که حامی نداشته باشند.

وی ادامه داد: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک‌های حامیان استان قم در طرح اکرام ایتام در ماه رمضان بود، سرانه کمک مردم استان به ایتام ماهیانه ۳۵۰ هزار تومان و به محسنین ماهیانه ۱۰۵ هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم افزود: ۵۵۰ میلیون تومان کمک‌های مردم استان قم به نیازمندان در شب ۲۱ رمضان جمع آوری شد و بخشی از این کمک‌ها برای حل مشکلات چهار خانواده مستحق استان بود

میرشکار با اشاره به کمک مراجع عظام تقلید به سیل زدگان اظهار کرد: آیت‌الله نوری همدانی ۱۰۰ میلیون تومان، آیت‌الله مکارم شیرازی ۲۵۹ میلیون تومان و نماینده آیت‌الله سیستانی ۲۰ میلیون به سیل زدگان از طرف کمیته امداد استان قم کمک کردند.

وی ادامه داد: در عید فطر ۴۸۷ میلیون تومان فطریه و کفاره در استان قم جمع آوری و فطریه مردم را تا ساعت ۱۶ روز فطر به حساب مددجویان واریز کردیم، ۵۳ میلیون تومان از این مبلغ کفاره بود که به نان و ماکارونی تبدیل شد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم افزود: ۱۶ هزار و ۵۰۰ بسته معیشت به صورت بن کارت از ۱۵۰ هزار تومان تا ۳۵۰ هزار تومان در ماه رمضان به مددجویان استان دادیم که این اتفاق در کشور بی سابقه است، علاوه بر این اقلامی مثل گوشت، مرغ، ماکارونی و برنج را در بین برخی از خانوار‌های مددجوی پرجمعیت توزیع کردیم.

وی خاطرنشان کرد: پنج هزار و ۱۰۰ پرس غذای گرم در ماه مبارک رمضان به درب منازل مددجویان استان قم برده شد، همچنین چهار هزار و ۲۰۰ نفر از مددجویان هم در رستوران‌های استان در این ماه مبارک، مورد پذیرایی قرار گرفتند.

نظر شما