شناسهٔ خبر: 33529252 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضویت حامیان جدید طرح اکرام ایتام و محسنین در ماه رمضان

رئیس کمیته امداد منطقه ۱۹ تهران از عضویت ۴۷۷ حامی جدید در طرح اکرام ایتام و محسنین در ایام ماه رمضان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی سامانی با اشاره مشارکت نیکوکاران در ایام ماه رمضان برای ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف تحت حمایت این نهاد، گفت: استقبال مردم نیکوکار و یتیم نواز در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین مانند سنوات گذشته نیز قابل توجه بوده و در ایام ماه رمضان سال جاری نیز ۴۷۷ نیکوکار با عضویت در طرح اکرام ایتام و محسنین به جمع حامیان این گروه جامعه نیکوکار پیوستند.

وی افزود: این تعداد حامی حمایت از ۳۹ فرزند یتیم و ۴۳۸ فرزند محسنین را بر عهده گرفته اند.

سامانی امکان ثبت از علاقمندان به عضویت در این طرح را برای قبول حمایت از ایتام و فرزندان خانوارهای نیازمند را در طول سال جاری فراهم اعلام کرد و گفت: واحد اکرام ایتام و محسنین در اداره کمیته امداد منطقه ۱۹ تهران آماده پذیرش نیکوکاران گرامی است.

رئیس کمیته امداد منطقه ۱۹ تهران، عنوان کرد: فرزندان خانوارهای مشمول طرح محسنین پدر و مادر دارند اما والدینشان به هر دلیلی توان اداره کردن آنها را ندارند و توجه به امور خانواده‌های نیازمند همواره از اهمیت خاصی برخوردار است؛ به‌ویژه کودکانی که به دلایل مهمی از قبیل زندانی بودن، سالمندی، بیماری‌های سخت، از کار افتادگی و … از حضور پدر و مادر و گاهی هر دو محروم هستند.

در ادامه از توزیع ۹۵۰ پرس غذای گرم میان مددجویان تحت حمایت خبر داد و افزود: ارزش ریالی این تعداد غذای گرم توزیع شده ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

وی به ۱۶ مرحله توزیع سبد ارزاق اشاره و عنوان کرد: ۶۱۴ سبد توزیع شده میان ۵۵۶ خانوار با اولویت بیماران خاص و صعب العلاج توزیع شده است.

سامانی ارزش ریالی ۶۱۴ سبد ارزاق توزیع شده را حدود ۸۰ میلیون تومان ذکر کرد و افزود: سبدهای ارزاق توزیع شده عموماً حاوی برنج، روغن، گوشت، مرغ، حبوبات، رب گوجه فرنگی و غیره بوده است.

سامانی با بیان اینکه ۷۰۵ نفر از مددجویان تحت حمایت به دعوت نیکوکاران در برپایی ۵ سفره افطاری شرکت کردند، بیان کرد: برپایی این تعداد سفره افطاری حدود ۵۴ میلیون تومان برآورد شده است.

رئیس کمیته امداد منطقه ۱۹ تهران به اجرای طرح مفتاح الجنه اشاره کرد و گفت: با حضور خیران از ۱۲ خانوار نیازمند با اولویت بیماران دیدار و بیش از ۷ میلیون تومان در قالب سبد ارزاق به این تعداد خانوار اهدا شد.

وی با اعلام کمک ۶ میلیون تومانی خیران برای کمک به آزادی زندانیان با جرایم غیرعمد، گفت: از این مبلغ ۳ میلیون تومان برای جلوگیری از زندانی شدن یکی از بانوان سرپرست خانوار که دارای ۴ فرزند است و همسر وی نیز به علت بدهی در زندان بسر می‌برد پرداخت شده است.

سامانی همچنین از برآورده شدن آرزوی ۶ کودک یتیم و مشمول طرح محسنین خبر داد و افزود: آرزوی این تعداد کودک در پایگاه‌های مختلف از جمله جشن رمضان، لیالی قدر با مشارکت مردم نوعدوست به ارزش ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در قالب انواع اسباب بازی، پوشاک و.. برآورده شده و حدود ۱۲ آرزوی دیگر نیز توسط خیران انتخاب شده و در دست اقدام است.

رئیس کمیته امداد منطقه ۱۹ تهران از جمع‌آوری ۲۳۰ میلیون و تومان زکات فطره و کفاره از روزه‌داران در پایگاه‌های کمیته امداد منطقه ۱۹ تا کنون خبر داد و بیان کرد: از این مبلغ ۱۵۸ هزار تومان زکات فطریه عام، ۴۸ میلیون تومان سهم سادات و ۱۷ میلیون تومان کفاره بوده است.

وی گفت: زکات فطریه جمع‌آوری‌شده مانند سنوات گذشته بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده در امور معیشتی، تأمین کمک‌هزینه درمان، مسکن، اشتغال، تحصیل و.. دختران خانوارهای تحت حمایت ازطریق صندوق امداد ولایت به حساب سرپرستان خانوار هزینه شده است.

سامانی یادآور شد: افرادی که هنوز فطریه خود را پرداخت نکرده‌اند، می‌توانند ازطریق شماره کارت‌های مجازی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۳۲۷۳ فطریه عام، ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۱۵۴۰ فطریه سادات، ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۹۸۱۶ کفاره غیرعمد و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۸۰۸۰ کفاره عمد خود را پرداخت کنند؛ مراجعه به دفتر این نهاد و یا با شماره گیری تلفن‌های ۵۵۳۴۴۶۲۴ و ۵۵۱۸۱۰۰ این نهاد برای اعزام همکاران اجرایی واحد معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی در جهت پرداخت زکات فطریه یا کفاره خود اقدام کنند.

نظر شما