شناسهٔ خبر: 33509830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سیل به بیش از ۷۰۰۰ واحد مسکونی در استان مرکزی خسارت زد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه ۶ هزار واحد مسکونی در سیل استان مرکزی تخریب شد گفت: به منظور پرداخت تسهیلات به واحدهای خسارت‌دیده مبلغی معادل ۴۷۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدرضا رضافرح عصر امروز در نشست اعضای کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان مرکزی با اشاره به خسارت سیل اخیر در استان اظهار داشت: در استان مرکزی هم به رغم وضعیت بهتری که نسبت به دیگر استان‌های درگیر سیل داشتیم، 6 هزار واحد مسکونی تخریب شدند.

وی افزود: اکثر این واحدها در مناطق روستایی بودند که به منظور جبران خسارات وارد میدان شدیم و کار برآورد خسارات بلافاصله پس از وقوع سیل انجام شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: این ارزیابی‌ها با هدف برآورد خسارات و جبران آنها انجام شد که در این راستا تا به امروز 250 واحد مسکونی شهری و یک‌هزار و 550 واحد مسکونی روستایی، تسهیلات بازسازی دریافت کرده‌اند.

رضافرح بیان کرد: به دنبال پرداخت تسهیلات، عملیات اجرایی ساخت و بازسازی این واحدها هم‌اکنون درحال انجام است.

وی ادامه داد: علاوه بر واحدهایی که تخریب شدند، یک‌هزار و 925 واحد مسکونی هم خساراتی را متحمل شدند که نیاز به تعمیر و بازسازی داشتند که به منظور این واحدها هم تسهیلاتی درنظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: به منظور پرداخت تسهیلات به واحدهای خسارت‌دیده مبلغی معادل 470 میلیارد ریال به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

رضافرح افزود: به دنبال ابلاغ این اعتبار، تسهیلات ارزان‌قیمت تا سقف 400 میلیون ریال و با سود 4 درصد برای واحدهای روستایی درنظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: همچنین 120 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض هم به این واحدهای روستایی پرداخت می‌شود.

برخورد بدون اغماض با ساخت و سازهای غیرمجاز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی هم در این جلسه با اشاره به پرداخت تسهیلات به منظور واحدهای خسارت‌دیده گفت: هشت بانک عامل در استان کار پرداخت تسهیلات به واحدهای خسارت‌دیده در سیل را انجام می‌دهند.

حمید غیاثی افزود: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از ساخت واحدها در حریم رودخانه‌ها برای پیشگیری از تخریب‌ها و خسارات در صورت وقوع حوادث مشابه باید به جد مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ ع

نظر شما