شناسهٔ خبر: 33507536 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پرداخت تسهیلات به 1800 واحد مسکونی آسیب دیده از سیل در استان مرکزی

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی از پرداخت تسهیلات به یک هزار و 800 واحد مسکونی آسیب دیده از سیل فروردین ماه امسال این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدرضا رضافرح ظهر امروز در  نشست اعضای کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان مرکزی اظهار کرد: امسال بر اثر وقوع سیل در فروردین ماه 6 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در استان مرکزی تخریب و دچار خسارت شدند که بخش عمده این واحدها در مناطق روستایی بوده است.

وی تصریح کرد: بعد از وقوع سیل بلافاصله کار ارزیابی میزان خسارت‌ها انجام و برای واحدهای آسیب‌دیده به منظور پرداخت تسهیلات بازسازی پرونده تشکیل شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه با بررسی‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته تاکنون یک هزار و 550 واحد در مناطق روستایی و 250 واحد در مناطق شهری موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند، بیان داشت: هم اکنون عملیات احداث این واحدها در حال انجام است.

رضافرح گفت: وقوع سیل همچنین یک هزار و 925 واحد مسکونی شهری و روستایی را نیازمند بازسازی و تعمیر کرد که تسهیلاتی نیز برای بازسازی این واحدها پیش‌بینی شده است.

به گفته وی هفته گذشته حدود 47 میلیارد تومان به بانک‌های عامل ابلاغ شده که سقف اعتبارات برای واحدهای روستایی 40 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت 4 درصدی، 12 میلیون تومان بلاعوض است.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی نیز گفت: واحدهای نیازمند تعمیر و بازسازی می‌توانند تسهیلات خود را از 8 بانک عامل دریافت کنند.

 حمید غیاثی افزود: به منظور جلوگیری از تکرار حوادث مشابه و آسیب‌ دیدن واحدها باید از ساخت و ساز واحدهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها و خارج از محدوده و طرح هادی جلوگیری شود.

انتهای پیام/و

نظر شما