شناسهٔ خبر: 33508982 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش جمعیت کیفری در خراسان رضوی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: جمیعت کیفری این استان در سال گذشته ۲۲ هزار نفر بود که به ۱۶ هزار نفر در سال جاری کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  مشهد،  امیر مرتضوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی در نشست خبری گفت:   جمیعت کیفری این استان به ۱۶ هزار نفر در سال جاری کاهش یافته است که استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس یکی از علل کاهش جمعیت کیفری است .

وی افزود: پارسال در این مراکز ۸۰۰ مورد سازش رخ داد و از حدود دو و نیم سال قبل دو دادگاه کیفری به دادگاه اطفال و با حضور مشاور اطفال اختصاص یافته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: هم اکنون  ۸ مرکزمشاوره خانواده در مشهد و ۸۷ مرکز مشاوره در سایر شهر‌های استان زیر نظر دادگستری فعال است و در یکسال گذشته ۴۰ درصد دعاوی در این مراکز به سازش منجر شده که فقط حدود ۳ درصد از این تعداد بازگشت داشته است.

امیر مرتضوی افزود: طی ۲ سال گذشته ۴۵۰ پرونده کلان در این استان رسیدگی شد که سعی شد موارد مربوط به اختلاس به بیت المال برگردد.

معاون دادگستری خراسان رضوی گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در استان فراهم شده و ستاد و کارگروه پیشگیری و برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی نیز در استان فعال خواهد شد.

وی ادامه داد: حمایت از تولید و سرمایه گذاری از دیگر رویکردهاست و مدیران باید نسبت به وظایف قانونی خود در این زمینه توجیه شوند تا از بروز تخلف در حوزه‌های مختلف جلوگیری گردد.

مرتضوی تأکید کرد: در دستگاه قضایی بیشترین نظارت ها، بازرسی‌ها و ارشیابی‌ها برای صیانت از حقوق شهروندی و نظارت بر رفتار قضات انجام می‌شود و واحد حفاظت اطلاعات ارشد در قوه قضائیه برای نظارت بر رفتار قضات و کارکنان دستگاه قضایی فعال است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: به مناسبت هفته قوه قضائیه از اول تا هفتم تیر، غبارروبی مزار شهدا در بهشت رضا (ع)، دیدار با خانواده شهدای قوه قضائیه و ملاقات عمومی مسئولان قضایی در استان انجام می‌شود.
 
انتهای پیام//م.پ
 

جمعیت کیفری خراسان رضوی کاهش یافت

برچسب‌ها:

نظر شما