شناسهٔ خبر: 33507519 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان عشایری: تولید علوفه مراتع کشور افزایش یافت

سمنان- ایرنا- رئیس سازمان امور عشایری کشور با اشاره به افزایش میزان بارندگی‌ها در مناطق مختلف کشور گفت: امسال میزان علوفه در مرتع های عشایری ۲۰ تا ۳۵ درصد افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

کرمعلی قندالی روز یکشنبه در حاشیه آئین تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: تولید علوفه قابل برداشت در مناطق عشایری یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن افزایش یافت.
وی با بیان اینکه به طور معمول میزان تولید علوفه در مرتع‌های کشور هشت تا ۱۰ میلیون تن است، افزود: میزان کل مراتع عشایری کشور حدود ۳۵ میلیون هکتار و میزان تولید علوفه در مراتع عشایری چشمگیر است.
رئیس سازمان امور عشایری کشور با اشاره به بارندگی‌های مطلوب امسال گفت: بر اساس آمار میزان بارندگی‌ها در کل کشور ۳۳۲ میلی‌متر بوده که نسبت به میانگین ۳۰ سال، کشور با ۶۵ درصد افزایش بارندگی روبه رو بوده و همین افزایش بارندگی موجب افزایش علوفه شده است.
وی ابراز داشت: علیرغم همه محدودیت‌ها توسط برخی عوامل خارجی، امسال سال خوبی در حوزه عشایر بوده و با کمک مجلس و دولت برای ساماندهی منابع آبی اعتبار مناسبی در نظر گرفته‌شده است.
رئیس سازمان امور عشایر کشور خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۲۰ میلیارد ریال برای اجرای ۲۸۰ طرح در کل کشور برای ساماندهی منابع آبی در نظر گرفته‌شده که تمامی طرح‌ها نیز مکان‌یابی شده و اجرای آن‌ها امسال آغاز می‌شود.
قندالی خاطرنشان کرد: ۲۵ میلیارد ریال برای اصلاح منابع آبی و چشمه‌سارها برای استان سمنان در نظر گرفته‌شده است.
وی تصریح کرد: با مصوبه هیات دولت در ۶ ماه نخست سالجاری سه هزار میلیارد ریال تسهیلات برای عشایر در نظر گرفته‌شده که از این رقم یک هزار میلیارد ریال به‌صورت تسهیلات قرض‌الحسنه و ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش است.
رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: در حوزه مالیات بر ارزش‌افزوده سالانه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای عمران و آبادی مناطق عشایری در نظر گرفته می‌شود.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند و سالانه ۹ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تولید می‌کنند.

بیست و یکم تا بیست و هفتم خردادماه هفته جهاد کشاورزی نامیده شده است و شعار امسال هفته جهاد کشاورزی، «رونق تولید، امنیت غذایی کشور» نامگذاری شده است.
۷۴۰۸/‏۷۳۴۲

برچسب‌ها:

نظر شما