شناسهٔ خبر: 33505509 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مناقشه بر سر اجرای «جنایات و مکافات» در تالار وحدت

نمایش «جنایات و مکافات» به کارگردانی رضا ثروتی از هفته گذشته به دلیل مشکلات فنی تالار وحدت به تعویق افتاد و گویا قرار است از امشب اجرایشان آغاز شود، این درحالی است که تالار وحدت هنوز بر سر اطلاع‌رسانی اجرای این نمایش دچار تردید است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، نمایش «جنایات و مکافات» به کارگردانی رضا ثروتی سه شنبه گذشته اجرای اول خود را در تالار وحدت آغاز کرد در حالیکه به گفته گروه و تالار وحدت، سالن به دلیل مشکلات فنی آماده اجرای این کار نبوده است و دکور این نمایش می‌بایست از ماشینری تالار وحدت بهره ببرد.

این نمایش از هفته گذشته اجرای خود را لغو و به گفته گروه قرار است اجرا را از امشب، ۲۶ خرداد ماه آغاز کند. این درحالی است که خود تالار تمایلی به اطلاع رسانی درباره کار را ندارد و همین موضوع محلی برای مناقشه در اجرای این اثر شده است. 

نمایش «جنایات و مکافات» به گفته عده‌ای جزو نمایش‌های لاکچری است که در این چند سال اخیر با بلیت‌های گران قیمت تا دویست هزار تومان و با حضور سلبریتی‌های سینمایی به فروش می رسد.

این نمایش بر اساس رمان جنایت و مکافات فئودور داستایوفسکی، جدیدترین اثر رضا ثروتی به عنوان نویسنده، طراح و کارگردان است که در آن بابک حمیدیان، آتیلا پسیانی، طناز طباطبایی، مهدی سلطانی، مینا ساداتی، پیام دهکردی، پانته‌آ بهرام ، اصغر پیران و بهناز جعفری به ایفای نقش می‌پردازند و بابک حمیدیان نقش رادیون رومانویچ راسکولنیکف را برعهده دارد.

راسکولنیکف دانشجویی است که ناخواسته مرتکب قتلی شده و از آن پس دچار اختلالات روانی گشته. او درنهایت خود را تسلیم پلیس می‌کند.

*بلیت‌های ۳ اجرای نخست «عاشقانه‌های خیابان» فروش رفت

بلیت‌های سه اجرای نخست «عاشقانه‌های خیابان» به کارگردانی شهرام گیل آبادی به اتمام رسید.

این نمایش از ۲۷خرداد ماه ساعت ۲۱:۱۵ ، اجراهای خود را در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر آغاز می‌کند.

نمایشنامه این اثر را محمد چرمشیر و بهمن عباس‌پور به طور مشترک نوشته‌اند و رضا یزدانی، سیما تیرانداز، الهام پاوه نژاد و ژاله صامتی در این نمایش ۸۵ دقیقه‌ای به ایفای نقش می‌پردازند.  رضا یزدانی در «عاشقانه‌های خیابان» علاوه بر بازیگری، اجرای زنده هم خواهد داشت. 

*چشم به راه میرغضب با تخفیف ویژه

نمایش «چشم به راه میرغضب» از حسین کیانی با تخفیف ویژه برای دانشجویان، معلمان، کارگردان، سربازان،‌ اتباع و مهاجران کشور هم فرهنگ و هم زبان با ارائه کارت به گیشه اجرا می‌شود.

* «ریزه میزه فسقلی» ویژه کودکان و نوجوانان به روی صحنه می‌رود

نمایش «ریزه میزه فسقلی» به نویسندگی و کارگردانی حسینعلی بینوایی ویژه کودکان و نوجوانان به میزبانی  فرهنگسرای انقلاب اسلامی تهران به روی صحنه می‌رود .

این نمایش به همت موسسه فرهنگی و هنری تماشاگه شهر هنر به مدت ده شب ساعت ۱۹ اجرا می‌شود.

در خلاصه داستان  نمایش آمده است: ملخ کوچک برای پیدا کردن کار و جمع آوری آذوقه زمستانی‌اش تلاش می‌کند و در طی مسیر در برخورد با ملخ بزرگ، مرغ و جوجه و شاهین و نیز زندگی مورچه‌ها، راه درست زندگی را می‌آموزد.

در این اثر نمایشی نیکا یزدان پناه ، سارینا عمادی ، امیر رجبی ، میلاد اکبری ، فاطمه بی تقصیر، پریسا مرادیان  ، پارمین ادیبا ، فراز علی یزدانی ، آترینا مهشید فر و النا شجاعی ایفای نقش می‌کنند.

*خبر جدید از جشنواره تئاتر آرخه

نمایش‌های صحنه‌ای اجرا شده در تهران و شهرستان‌ها که پیش از این اجرای عمومی داشته‌اند، امکان حضور در نخستین جشنواره ملی آرخه؛ انسانم آرزوست را خواهند داشت.

 بنابر درخواست هنرمندان تئاتر از سراسر کشور مبنی بر اینکه نمایش‌های صحنه‌ای مرتبط با موضوعات نخستین جشنوارۀ ملی آرخه؛ انسانم آرزوست امکان حضور در این دوره را داشته باشند، پس از بررسی‌های به عمل آمده، چنین تصمیمی اتخاذ شد.

 بنابر تصمیم رضا آشفته، دبیر نخستین جشنوارۀ ملی آرخه؛ انسانم آرزوست، نمایش‌هایی که تاکنون در سال جاری و سال‌های گذشته اجرای عمومی داشته‌اند، می‌توانند با رعایت موازین جشنواره سراسری تئاتر آرخه ، فیلم نمایش خود را تا ۱ تیرماه ۹۸ به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. متقاضیان حضور در جشنواره ملی آرخه؛ انسانم آرزوست، باید تا یکم تیر ماه سه نسخه dvd از تولیدات نمایشی شان را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

راه های ارتباطی با دبیرخانه جشنواره : ۰۲۱۸۸۹۹۳۵۵۳ و ۰۲۱۸۸۹۹۳۵۵۲ و شماره تماس ۰۹۱۲۳۸۸۴۶۳۴ برای پاسخگویی به صورت آنلاین از طریق واتسپ و تماس بصورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شرکت کنندگان خواهد بود.

نخستین جشنواره سراسری تئاتر «آرخه»،  با شعار «انسانم آرزوست» در بخش خصوصی با برنامه ریزی و سیاست گزاری های تئاترون آرخه ، با همکاری موسسه فرهنگی _ هنری چند منظوره خوش نگار و با دبیری دبیری رضا آشفته منتقد از تاریخ ۲۰ تا ۳۰ مرداد ۹۸درتهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما