شناسهٔ خبر: 33504471 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

آتار نمایشی به اجرا درآمده به آرخه می‌پیوندند / اجرای "ریزه میزه فسقلی" و "جادوی پاهای من" / اجرای "جنایت و مکافات" از سرگرفته می‌شود / "وانهاده"در تئاتر شهر / بزرگ‌داشت صدرالدین شجره / "ماهیگیران ژاپنی" در پردیس تهران / اجرای "نان" در تالار حافظ

خبرهایی از تئاتر.

صاحب‌خبر -

به گزارش هنرآنلاین، نمایش‌های صحنه‌ای اجرا شده در تهران و شهرستان‌ها که پیش از این اجرای عمومی داشته‌اند، امکان حضور در نخستین جشنوارۀ ملی آرخه؛ انسانم آرزوست را خواهند داشت.

بنابر درخواست هنرمندان تئاتر از سراسر کشور مبنی بر اینکه نمایش‌های صحنه‌ای مرتبط با موضوعات نخستین جشنوارۀ ملی آرخه؛ انسانم آرزوست امکان حضور در این دوره را داشته باشند، پس از بررسی‌های به عمل آمده، چنین تصمیمی اتخاذ شد.

 بنابر تصمیم رضا آشفته، دبیر نخستین جشنوارۀ ملی آرخه؛ انسانم آرزوست، نمایش‌هایی که تاکنون در سال‌جاری و سال‌های گذشته اجرای عمومی داشته‌اند می‌توانند بارعایت موازین جشنواره سراسری تئاتر آرخه، فیلم نمایش خود را تا ۱ تیرماه ۹۸ به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

متقاضیان حضور در جشنواره ملی آرخه؛ انسانم آرزوست، باید تا یکم تیرماه سه نسخه دی.وی.دی از تولیدات نمایشی‌شان را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

راه‌های ارتباطی با دبیرخانه جشنواره: ۰۲۱۸۸۹۹۳۵۵۳ و ۰۲۱۸۸۹۹۳۵۵۲ و شماره تماس ۰۹۱۲۳۸۸۴۶۳۴ برای پاسخگویی به صورت آنلاین از طریق واتس‌اپ و تماس بصورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شرکت‌کنندگان خواهد بود.

نخستین جشنواره سراسری تئاتر "آرخه"،  با شعار "انسانم آرزوست" در بخش خصوصی با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری های تئاترون آرخه، با همکاری موسسه فرهنگی _ هنری چند منظوره خوش نگار و با دبیری دبیری رضا آشفته منتقد از تاریخ ۲۰ تا ۳۰ مرداد ۹8 درتهران برگزار خواهد شد.

 

"ریزه میزه فسقلی" ویژه کودکان و نوجوانان به روی صحنه می‌رود

نمایش ریزه میزه فسقلی  ویژه کودکان و نوجوانان به میزبانی  فرهنگسرای انقلاب اسلامی تهران به روی صحنه می‌‌رود.

نمایش "ریزه میزه فسقلی"  به نویسندگی و کارگردانی حسینعلی بینوایی به همت موسسه فرهنگی و هنری تماشاگه شهر هنر از روز 28 خرداد به مدت 10 شب از ساعت 19 در فرهنگسرای انقلاب اسلامی بر روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان  نمایش آمده است: ملخ کوچک برای پیدا کردن کار و جمع‌آوری آذوقه زمستانی‌اش تلاش می‌کند و در طی مسیر در برخورد با ملخ بزرگ، مرغ و جوجه و شاهین و نیز زندگی مورچه‌ها، راه درست زندگی را می‌آموزد.

در این اثر نمایشی نیکا یزدان پناه، سارینا عمادی، امیر رجبی، میلاد اکبری، فاطمه بی تقصیر، پریسا مرادیان، پارمین ادیبا، فراز علی یزدانی، آترینا مهشید فر و النا شجاعی  ایفای نقش می‌کنند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به فاطمه واشقانی فراهانی دستیار کارگردان و برنامه‌ریز و روابط عمومی، محمد طاهری راد مشاور کارگردان، مزدک مهشید فر آهنگساز، سیما سامانی طراح صحنه و لباس، مینو گل محمدی دستیار صحنه و لباس، ابوالفضل واشقانی فراهانی طراح نور، سپهر انوری و رادمهر عزیزی طراح پوستر، علیرضا مطیعیان تصویربردار پشت صحنه و حسین واشقانی فراهانی مشاور رسانه‌ای و امور تبلیغات اشاره کرد.

علاقمندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال به نشانی https://www.tiwall.com مراجعه و یا با حضور در فرهنگسرای انقلاب اسلامی  به بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای خیابان کمیل شرقی، پلاک۸۳ از گیشه‌ بلیت تهیه کرده یا تماس با شماره 09912770480 اقدام به رزرو کنند. 

 

اجرای "جنایت و مکافات" از سرگرفته می‌شود

با برطرف شدن مشکلات بوجود آمده در همسان‌سازی دکور نمایش "جنایت و مکافات" در محل اجرا، این نمایش مجدداً از امروز به روی صحنه خواهد رفت.

نمایش "جنایت و مکافات" به کارگردانی رضا ثروتی و تهیه کنندگی ماهان حیدری در اولین اجرای خود در روز سه شنبه هفته گذشته در تالار وحدت،  با مشکل همسان‌سازی دکور با ماشینری تالار مواجه شد و به درخواست کارگردان و گروه نمایشی، تا برطرف شدن کامل مشکلات فنی پیش آمده و با موافقت مدیر عامل بنیاد رودکی، اجراها متوقف شد. لذا براساس اخبار واصله، مشکلات فنی به طور کامل برطرف شده و اجراهای این نمایش از امروز بیست و ششم خرداد ماه نود و هشت از سر گرفته خواهد شد.

نمایش "جنایات و مکافات" بر اساس رمان جنایت و مکافات فئودور داستایوفسکی، جدیدترین اثر رضا ثروتی به عنوان نویسنده، طراح و کارگردان است که در آن بابک حمیدیان، آتیلا پسیانی، طناز طباطبایی، مهدی سلطانی، مینا ساداتی، پیام دهکردی، پانته‌آ بهرام، اصغر پیران و بهناز جعفری به ایفای نقش می‌پردازند و بابک حمیدیان نقش رادیون رومانویچ راسکولنیکف را برعهده دارد.

راسکولنیکف دانشجویی است که ناخواسته مرتکب قتلی شده و از آن پس دچار اختلالات روانی گشته. او درنهایت خود را تسلیم پلیس می‌کند.

عوامل دیگر این نمایش عبارتند از؛  جواد راهزانی؛ دستیار تهیه، رحیم ناظریان؛ دراماتورژ، ایمان امیدواری؛ طراح گریم، سارا خالدی؛ طراح لباس، کسری پاشایی؛ طراح صدا و موسیقی، رشدی علیجی؛ طراح نور، آرش فصیح؛ مدیر برنامه ریزی، درنا مدنی؛ دستیار اول کارگردان، شیما مرادی؛ منشی صحنه، قاسم غضنفری؛ مدیر صحنه، محمد پناهی؛ دکوراتور، سحاب زریباف؛ عکاس، مهرداد متجلی؛ طراح لوگو، پوستر و بروشور؛ محمد حسین هوشمندی؛ طراح گرافیک شهری و مجازی، پیام قربانی؛ ساخت تیزر، آوازه شاهنواز؛ فیلم پشت صحنه، آرین امیر خان؛ مدیر تبلیغات مجازی و علی پاکزاد؛ مشاور رسانه‌ای.

 

امین بهروزی با "وانهاده"به تئاتر شهر می‌رود

نمایش"وانهاده"به نویسندگی و کارگردانی امین بهروزی با بازی سوگل خلیق و نازنین احمدی از یکشنبه دوم تیرماه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود.

"وانهاده"پیش از این با همکاری کمپانی تئاتر "گلوب" گرجستان و با حضور بازیگران ایرانی و گرجستانی تولید و به صحنه رفته است.

امین بهروزی سال گذشته نمایش "روزهای بی‌باران" را در تئاتر شهرزاد روی صحنه برد که با استقبال تماشاگران مواجه شد و بیش از 100 اجرای عموم در ایران و خارج از کشور داشت.

بهروزی تاکنون نمایش‌هایی چون "گستره سکوت"، "غروب بارانی بیست و پنج خرداد هفتاد و شش"، "شوفاژنشین‌ها" و … را به روی صحنه برده است.

نمایش "وانهاده" از یکشنبه دوم تیرماه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود و علاقمندان جهت تهیه بلیت‌های این نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

 

برگزاری بزرگ‌داشت صدرالدین شجره هنرمند تئاتر، رادیو و تلویزیون

بزرگداشت صدرالدین شجره هنرمند فقید تئاتر، رادیو و تلویزیون شنبه یکم تیرماه در سالن عباس جوانمرد برگزار خواهد شد.

شنبه یکم تیرماه بزرگداشتی برای بازیگر فقید صدرالدین شجره در سالن استاد جوانمرد این خانه برگزار خواهد شد.

این هنرمند که سی خرداد سال گذشته بر اثر بیماری گوارشی در گذشت، گوینده، مجری، بازیگر، دوبلور، نمایشنامه‌نویس و کارگردان نمایش رادیویی بود. علاقه او به شعر و ادبیات باعث شد که از دوران نوجوانی، در مجالس شعرخوانی شرکت کند و از همان زمان نیز برای آموختن فن بیان و سلفژ اقدام کند.

این مراسم ساعت 18 یکم تیرماه بوده و ورود برای تمامی علاقمندان آزاد است.

 

"ماهیگیران ژاپنی" در تماشاخانه مشایخی

نمایش "ماهیگیران ژاپنی" به نویسندگی ولفگانگ وایراوخ و به کارگردانی احمد بیگی از ۲۶ خرداد تا ۱۴ تیر در تماشاخانه استاد مشایخی پردیس تئاتر تهران روی صحنه می‌رود.

نمایش "ماهیگیران ژاپنی" نمایش منتخب دانش آموزان منطقه 15 است که سال گذشته در جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان رتبه اول را در منطقه و رتبه دوم را در استان تهران به دست آورد. این نمایش از امروز در تماشاخانه استاد مشایخی پردیس و در ساعت 20 روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش به همت عده‌ای از دانش آموزان پایه هفتم دبیرستان شکل گرفته است و در ارتباط با بمباران اتمی هیروشیما در جنگ جهانی دوم است که نفرت ماهیگیران را از آمریکا نشان می‌دهد. در خلاصه داستان آن امده است: تعدادی ماهیگیر به شهری می‌رسند که پر از سایه است. شهری بعد از جنگ که آدمهایش مرده‌اند و مردگان همه‌جای شهر مثل سایه‌هایی پرسه می‌زنند.

امیر محمد تمیمی، حسین جفت پسند، امیر حسین جوان بخت، علی چشمه، افسانه زنگنه، علی شاه قلعه، امیر حسین شهبازی، محمد صبحانی، امین قاسمی، پارسا قیصر و معین مروجی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند که همگی از دانش‌آموزان یکی از دبیرستان‌های پسرانه منطقه ۱۵ تهران هستند. این نمایش را "احمد امینی نجفی" ترجمه کرده است.

نمایش "ماهیگیران ژاپنی" به نویسندگی ولفگانگ وایراوخ و به کارگردانی احمد بیگی از ۲۶ خرداد تا ۱۴ تیر در تماشاخانه استاد مشایخی و در ساعت 20 روی صحنه می‌رود.

 

اجرای نمایش "نان" در تالار حافظ

نمایش "نان" از بیست و ششم خرداد ماه در تالار حافظ روی صحنه می‌رود.

نمایش "نان" به نویسندگی، طراحی و کارگردانی نصیر ملکی‌جو از 26 خرداد ماه ساعت 19 و 15 دقیقه در تالار حافظ اجرا می‌شود.

داستان این نمایش در مورد انسان‌هایی است که درگیر کسب درآمد هستند و ...

بازیگران این نمایش (به ترتیب حروف الفبا): آزاده احمد آبادی، سارا پهلوانی، هلیا خورشیدی، زهرا سلیمیان، مهسا شیخی و حسین مهدوی هستند.

دیگر عوامل اجرای این نمایش : مجری طرح: آزاده احمدآبادی، مدیر تولید: ایمان یزدی، مشاور پروژه: محمد قدس، دستیار کارگردان و برنامه ریز: زهرا سلیمیان، منشی صحنه: سماء اکبری، طراح صحنه و آکسسوار: نصیر ملکی جو، مشاور طراح صحنه و آکسسوار: نوید سیمبر، ساخت دکور: محمد طاهربخش، بنیامین کشاورز، سید علی اصغر اسلامی، ساخت آکسسوار: الناز عزتی، مینا رمضانی، نسیم یاقوتی، طراحی و ساخت ماسک: هادی عرب نرمی، طراح لباس: سمانه احمدی مطلق، دستیار صحنه و لباس: فاطمه صفیری، دوخت لباس: رکسانا دهری، سمیه خواسته، طراح موسیقی: فواد قمشه ای، طراح پوستر: کمال کچوئیان، ساخت تیزر: مصطفی قاهری، مدیر تبلیغات: مریم شریعتی، روابط عمومی و تبلیغات: گروه هنری پژواک و عکاسان: ساره سرلک و مهسا عظیمی.

علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

 

نمایش "جادوی پاهای من" در سالن پرواز به صحنه می‌رود

نمایش " جادوی پاهای من " به نویسندگی زهرا شایان فر  و کارگردانی مشترک زهرا شایان فر و سیاوش قلعه وردی از یکشنبه 2 تیرماه ساعت 18 در سالن پرواز منطقه پیروزی به روی صحنه می‌رود.

در این نمایش مشارکتی که سال گذشته در عمارت نوفل لوشاتو با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده بود بازیگرانی چون: شهرام نیک کار، فرهاد شکرالله زاده، منیر چراغی، فاطمه رستمی، سدنا محبی، شهرزاد کلانتری، میلاد رخش بهار، امیر محمد ملکی، علی صالحی، خورشید شایان فر، ماهان شکرالله زاده، خرداد شایان فر، امیر شیخ زاده، فرزانه کاظمی و آرمان کارخانه بازی می‌کنند.

طراحی صحنه، لباس و عروسک را زهرا شایان فر، طراحی حرکت و انتخاب موسیقی را سیاوش قلعه وردی، طراحی پوستر و اقلام تبلیغاتی، تیزر و ویدئو آرت را بهرام شادانفر، روابط عمومی و تبلیغات را روژین ستاری و روشنک کریمی و عکاسی را محبوبه فرج الهی برعهده دارند.

نمایش "جادوی پاهای من" از 2 تیر ساعت 18 در سالن "پرواز" واقع در خیابان پیروزی، روبروی ایستگاه مترو پیروزی، مجتمع شهید واعظی به روی صحنه می‌رود.

علاقمندان جهت تهیه بلیت می‌توانند با شماره‌های 09223932892 و 09371756644 یا از طریق سایت ایران کنسرت اقدام کنند.

گفتنی است خانواده‌های محترم ارتش برای دیدن این نمایش از تخفیف ویژه برخورد هستند.

 

نظر شما