شناسهٔ خبر: 33486492 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تلاش برای پرواز دوباره؛

پیام وزیر در فرودگاه پیام: لجبازی نکنید، کمک کنید تا پرواز آغاز شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از لجبازی در برقراری پروازهای مسافری فرودگاه پیام خبر داد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز البرز، آذری جهرمی گفت: وزیر راه و شهرسازی نگاه مثبتی به پروژه فرودگاه پیام دارد و اقدامات لازم در حال انجام است تا بار دیگر فرودگاه پیام به عرصه عملیاتی برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام با اشاره به اینکه پروژه فرودگاه پیام ، بزرگترین پروژه اقتصاد مقاومتی استان البرز است، گفت: طی پنج ماه کار جهادی ، زیرساخت های فرودگاه پیام آماده شد و 60 میلیارد تومان نیز در حوزه زیرساخت های این مجموعه هزینه شده است.

آذری جهرمی اشاره ای مبهم به بعضی از لج و لجبازی در برقراری پروازهای مسافری فرودگاه پیام کرد و افزود: متاسفانه بعضی ها موافق این موضوع نیستند ، اما وزیر راه و شهرسازی نگاه مثبتی به پروژه فرودگاه پیام دارد و اقدامات لازم در حال انجام است تا بار دیگر فرودگاه پیام به عرصه عملیاتی برسد.

وی افزود: این معضل و مسئله پیچیده ای نیست و باید با بررسی مشکلات و رعایت نکات ایمنی و نصب هشدار از این مشکلات بکاهیم و شرایط را برای مسافربری شدن فرودگاه فراهم سازیم.

آذری جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با فیلترینگ فضای مجازی و هزینه های آن گفت: هزینه فیلترینگ و پالایش برای کشور و هزینه‌ای که فیلتر تلگرام دارد باید در محورهای  جداگانه بررسی شود.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه جهت گیری‌های موجود در خصوص فیلتر فضای مجازی باید بررسی شود, افزود: بدون شک هم پالایش و فیلترینگ کلی فضای مجازی و هم فیلتر تلگرام بدون هزینه نیست ولی نباید فراموش کرد بخشی از این هزینه‌ها ضرورت فضای مجازی همه کشورها است.

وی با اشاره به اینکه هزینه فیلتر شدن تلگرام به صورت دقیق ارزیابی نشد، اضافه کرد: در هر حال سیستم قضایی و دستگاه‌های امنیتی در مقطعی به نتیجه رسیدند که باید با پیام رسان تلگرم برخورد جدی صورت بگیرد و علی رغم اینکه دولت با این شکل برخورد مخالف بود ولی این اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: اجماعی که در خصوص پیام رسان تلگرام صورت گرفت در آن مقطع آن طور که باید و شاید نبود ولی ما همگی باید به قانون عمل کنیم ، چون حد و مرز همه ما قانون است.

وی اظهار کرد: جالب اینجاست علی‌رغم پیش بینی‌های ما در خصوص نتیجه فیلترینگ تلگرام عده‌ای علاقه دارند نسبت به نتیجه‌ای که ما بیان کرده بودیم چشم‌هایشان را ببندند و بگویند اصل موضوع مشکلی ندارد اما در روش اشتباهاتی صورت گرفته و درست عمل نشده است

وی توضیح داد: مشکل ما در فضای مجازی این است که افرادی که پیشنهاد می آورند بیشتر با عینک سیاسی به مقوله نگاه می‌کنند ولی  این مساله سیاسی نیست و راه حل سیاسی ندارد و اگر به همین روند ادامه دهیم نتیجه مورد نظر حاصل نمی شود.

 

<div id="video-display-embed-code_3620628"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2451764/3620628?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما