شناسهٔ خبر: 34880235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پیام

منطقه ویژه اقتصادی پیام، قطب دیتا سنتر کشور می شود

معاون وزیر ارتباطات: منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام با زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های موجود در حوزه ICT، قطب دیتا سنتر کشور می‌شود

صاحب‌خبر -

منطقه ویژه اقتصادی پیام، قطب دیتا سنتر کشور می شودبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما، مرکز البرز؛ رئیس سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: برنامه ریزی های خوبی در حوزه فناوری اطلاعات صورت گرفت که مهم ترین برنامه مربوط  به دیتا سنتر های کشور است؛ چرا که یکی از تنگناهای توسعه حوزه فناوری اطلاعات بحث مربوط به دیتا سنتر ها و ذخیره ساز ها است.

امیر ناظمی ادامه داد: با تشکیل هاب در منطقه پیام این امکان برای کل کشور بوجود آید که هم میزبانی بیشتری از سایت ها و حوز های فناوری اطلاعات داشته باشیم  و نیز از خدمات بیشتری در داخل کشور میزبانی کنیم.

ناظمی افزود: از دیگر موارد مورد نیاز، رشد و توسعه فناوری های ابری است  که باید با بررسی فن آوری روز دنیا به این مهم دست بیابیم و پیام می تواند در این خصوص پیشرو باشد.

وی افزود: به منظور ایجاد قطب های دیتا سنتری، 5 منطقه را در کشور انتخاب کرده ایم که این مناطق از جنوب شرق یعنی چابهار تا شمال غرب منطقه ارس و ماکو در یک خط که از تهران می گذرد قرار دارند و منطقه پیام به عنوان یکی از این قطبهای دیتا سنتری در نظر گرفته ایم.

ناظمی همچنین در خصوص امتیازهای پیام برای توسعه حوزه فن آوری اطلاعات و دیتا سنتر کشور گفت: این منطقه ویژه اقتصادی ویژگی های منحصر بفردی دارد که سایر مناطق در کشور کم تر از آن برخوردار هستند.

وی افزود: استفاده از یک گمرک تخصصی برای تولیدکنندگان حوزه فناوری اطلاعات یک مزیت جدی است.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: از مزیت های دیگر در این منطقه وجود آزمایشگاههای حوزه فن آوری اطلاعات است.

ناظمی گفت: در منطقه ویژه ICT پیام، فعالان این حوزه می توانند از واگذاری زمین به صورت اجاره بلند مدت کرده و از مزایای مناطق ویژه اقتصادی استفاده کنند.

وی افزود: قرار گرفتن فرودگاه پیام در این منطقه و نزدیکی به راه آهن از امتیازات دیگر این محل است که در کنار همه این موارد، ارتباط با وزارات ارتباطات و فن آوری اطلاعات نیز یک مزیت بالقوه است و می تواند برای فعالان حوزه فن آوری اطلاعات بسیار مفید واقع شود.

نظر شما