شناسهٔ خبر: 33465040 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مخالفت شورای نظامی سودان با تحقیقات بین‌المللی درباره کشتار معترضان

شورای نظامی انتقالی سودان با اجرای تحقیقات بین‌المللی درباره کشتار معترضان در محل تحصن در خارطوم مخالفت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شورای نظامی سودان با اجرای تحقیقات بین‌المللی درباره کشتار معترضان و انتقال مذاکرات با معارضان به خارج از سودان، مخالفت کرد.

«شمس‌الدین الکباشی» سخنگوی شورای نظامی سودان دیشب در یک کنفرانس خبری در خارطوم گفت که این شورا با پیشنهاد «ابی احمد» نخست‌وزیر اتیوپی برای انتقال مذاکرات به آدیس‌آبابا پایتخت اتیوپی مخالفت کرد.

الکباشی افزود که شورای نظامی از میانجی اتیوپیایی خواست تا ظرف ۲۴ ساعت خواستار آغاز مذاکرات شود و امروز جمعه منتظر پاسخ است.

طبق گزارش شبکه الجزیره، وی اشاره کرد که اختلاف شورای نظامی با ائتلاف «قوی الحریة و التغییر» (گروه‌های خواهان آزادی و تغییر) مربوط به تعداد اعضای نظامی و غیرنظامی در شورای حاکمیتی آتی است.

از سوی دیگر «تیبور ناگ» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آفریقا روز پنجشنبه (دیروز) با «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای نظامی سودان دیدار کرد.

ناگ در این دیدار که در حضور «دونالد بوث» نماینده ویژه آمریکا در امور سودان برگزار شد، اجرای تحقیقات مستقل و شفاف درباره کشتار معترضان در محل تحصن در خارطوم را خواستار شد.

الکباشی در این باره نیز گفت که خارطوم با اجرای تحقیقات بین‌المللی مخالفت و تأکید کرد که سودان کشوری دارای حاکمیت و نهادی قضایی و حقوقی است و قادر است کسانی را که دست داشتن آن‌ها در این حوادث ثابت شود، محاکمه کند.

وی افزود که خارطوم هرگز تسلیم هیچ گونه باج‌خواهی سیاسی یا فشارهای منطقه‌ای و بین‌المللی نخواهد شد.

انتهای پیام/ص

نظر شما