شناسهٔ خبر: 33461403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بازدید میدانی معاون وزیر جهاد کشاورزی از روند مبارزه با ملخ صحرایی در هرمزگان

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، به همراه استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، دو تن از نمایندگان مردم استان در مجلس و جمعی از مدیران با حضور در بخش احمدی از روند مبارزه با ملخ صحرایی بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان هرمزگان، دکتر « فریدون همتی »، استاندار هرمزگان در این بازدید با تاکید بر اینکه جهاد کشاورزی باید تجهیزات کشاورزان را برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی اجاره کند، از مردم خواست در امر ریشه کنی آفات با مجموعه جهاد سازندگی مشارکت و همکاری کنند.

 

وی افزود: سم و سمپاش به اندازه کافی در اختیار کشاورزان و باغداران قرار می گیرد.

 

استاندار هرمزگان تاکید کرد: ظرف یک هفته تیم جهاد کشاورزی برای ریشه کنی آفت ملخ صحرایی در منطقه مستقر شود.

 

وی گفت: تا جمعه هفته آینده باید شاهد پاکسازی منطقه احمدی از آفت ملخ های صحرایی باشیم.

 

« محمدرضا درگاهی »، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: از آغاز هجوم ملخ ها در استان‌های جنوبی کشور تاکنون با این آفت در ۵۹۰ هزار هکتار از مزارع و مراتع مبارزه شده است.

 

وی افزود  سمپاشی و مبارزه ۳۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است که نیمی از آن را سازمان برنامه و بودجه و استانداران استان‌های جنوبی تامین کردند.

 

درگاهی گفت: هفتم بهمن ۹۷ نخستین دسته ملخ‌ها به استان‌های جنوبی کشورهجوم اوردند و تا به امروز بیش از ۱۵۳ دسته هجوم داشته اند.

 

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: مبارزه با ملخ صحرایی در ۸۰۰ هزار هکتار از استان‌های جنوبی کشور تا پایان امسال ادامه دارد.

 

درگاهی افزود: سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان از استان‌های پیشرو در مبارزه با ملخ صحرایی در کشور اند.

 

به گفته وی: وزارت جهاد کشاورزی تمام تلاش خود را کنترل این آفت و حفظ امنیت غذایی کشور به کار گرفته است.

 

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور افزود: انتظار می‌رود با گرم شدن هوا در شبه جزیره عربستان هجوم ملخ‌ها به سوی ایران و استان‌های جنوبی در ماه‌های آینده بیشتر شود.

 

وی عنوان کرد: تیم‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی با امکانات و تجهیزات کامل در حالت آماده باش قرار دارند تا دسته‌های جدید ملخ‌ها را رصد و با آن مقابله کنند.

 

 

نظر شما