شناسهٔ خبر: 33461352 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اطمینانی به عهد آمریکا نیست

امام جمعه موقت گرگان گفت: ما اطمینان نداریم که آمریکا به عهد خود وفا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ،حجت‌الاسلام قاسم لیوانی ظهر امروز  در خطبه‌های عبادی‎سیاسی نماز جمعه این هفته گرگان اظهار کرد: مرگ بهترین موعظه برای همه است و انسان نباید یاد مرگ را  فراموش کند.

وی تصریح کرد: انسان با دیدن میت باید یاد این بیفتد که روزی همین‎گونه خواهد شد ولی پس از چند روز از فوت یک فرد، فراموش خواهیم کرد و تصور می‌کنیم مرگ تنها برای دیگران است.

امام جمعه موقت گرگان با گرامیداشت روز 27 خرداد سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام راحل بیان کرد: امام راحل در سال 1358 فرمان تشکیل جهاد سازندگی را صادر کردند، جهاد سازندگی طی این سال‎ها به ویژه در دوران دفاع مقدس خدمات زیادی را به مردم ارائه کرد که این خدمات همچنان ادامه دارد.

لیوانی تصریح کرد: این روزها مسافران زیادی از اروپا و آسیا وارد ایران شدند تا مسؤولان ایرانی را برای مذاکره با آمریکا متقاعد کنند، یکی از این افراد نخست وزیر ژاپن بود که با حضور در ایران اعلام کرد از سوی «ترامپ» حامل پیامی برای شما هستم، او می‎خواهد با صداقت با شما به گفت‎وگو بنشیند اما مقام معظم رهبری پاسخ قاطعانه‎ای به رئیس جمهور آمریکا دادند.

وی ادامه داد: در دوران ریاست جمهوری «اوباما» وزیر امور خارجه آمریکا با وزیر امور خارجه کشورمان و پنج کشور دیگر طی جلسات متعدد و بحث‎های طولانی به قراردادی رسیدند که رؤسای جمهور این کشورها پای این قرارداد را امضاء کردند و شورای امنیت سازمان ملل نیز آن را تأیید کرد که قرارداد برجام به یک عهدنامه قانونی تبدیل شد اما «ترامپ» با روی کار آمدن اعلام کرد که این قرارداد را قبول ندارد.

امام جمعه موقت گرگان تأکید کرد: فرض کنیم ما با رئیس جمهور فعلی آمریکا مذاکره کنیم، به نتیجه برسیم و منجر به قرارداد جدید، جامع و کامل شود چه تضمینی وجود دارد که رئیس جمهور بعدی آمریکا مانند «ترامپ» این قرارداد را نقض نکند؟

لیوانی گفت: اگر واقعاً «ترامپ» صداقت دارد باید از همان روز نخست اعلام می‎کرد که این قرارداد را قبول دارم اما نواقصی دارد که برای رفع آن نیاز به گفت‎وگو دارم ولی وقتی تمام این قرارداد را قبول نمی‎کند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند:«جمهوری اسلامی ایران به مدت پنج، شش سال در موضوع هسته‌ای با آمریکا و اروپایی‌ها در قالب ۱ + ۵ مذاکره کرد و به یک نتیجه هم رسید، اما آمریکا زیر این توافق و قرارداد قطعی زد.»

وی یادآور شد: ما اطمینان نداریم که آمریکا به عهد خود وفا کند و مسؤولان بعد از «ترامپ» نیز به امضای رئیس جمهور فعلی احترام بگذارند به همین دلیل رهبر معظم انقلاب فرمودند ما حاضر به مذاکره با «ترامپ» نیستیم چراکه طی دوران تصدی خود به خوبی نشان داد که صداقت ندارد.

امام جمعه موقت گرگان اضافه کرد: ترامپ از طرفی با نخست وزیر ژاپن صحبت می‎کند که ایران را برای مذاکره با آمریکا متقاعد کند اما وقتی به آمریکا بازمی‎گردد چند مورد از شرکت‎های پتروشیمی ایران را تحریم می‎کند.

انتهای پیام/83018/ر

نظر شما