شناسهٔ خبر: 32369487 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اهتمام دولت برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل

امام جمعه موقت گرگان گفت: امید داریم دولت بتواند خسارت‌ها ناشی از سیل را جبران کند و خسارت کشاورزان سیل‌زده به‌موقع پرداخت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت الاسلام قاسم لیوانی  ظهر امروز در خطبه‎های عبادی و سیاسی نمازجمعه این هفته گرگان با اشاره به میلاد با سعادت حضرت امام زمان( عج)اظهار کرد: آرمان بلندی امام زمان( عج) دارند و ظهور این امام همام برای نجات بشریت است.

وی تصریح کرد: در ایام شعبانیه میلاد با سعادت امام حسین( علیه السلام) که روز پاسدار نامگذاری شده است و حضرت ابوالفضل العباس( ع) که روز جانباز نامگذاری شده را سپری کردیم و امیدواریم از برکات این ماه بهره‎مند شده باشید. 

امام‌جمعه موقت گرگان هدف استکبار جهانی را سپاه‌هراسی برشمرد و ادامه داد: هدف استکبار جهانی این است که بین مردم و نیروهای نظامی اختلاف ایجاد کنند.

وی افزود: ما هیچ اختلافی بین نیروهای امنیتی و نظامی نمی‌بینم و هر نیروهای مسلح باهم یکی هستند و در مسیر دفاع از انقلاب اسلامی و نظام گام برمی‌دارند.

امام‌جمعه موقت گرگان تأکید کرد: شاهد سیل ویران در کشور بودیم و در سه استان گلستان، لرستان و خوزستان سیل مخرب‌تر بود و کسی تصور چنین سیلی در این سه استان را نداشت.

لیوانی افزود: این سیل به منازل مردم، مزارع و تأسیسات استان خسارت وارد کرد، پنج شبانه‌روز سیل در استان گلستان آمد و خسارت زیادی نیز به دنبال داشت.

وی گفت: مقام معظم رهبری تأکیدات زیادی برای رسیدگی به سیل‌زدگان داشت و مسوولان و دستگاه‌های مختلف کارهای اساسی انجام دادند و شاهد هستیم که در تلاش هستند که منازل مردم را از گل‌ولای خارج کنند.

امام‌جمعه موقت گرگان تأکید کرد: نیروهای مسلح تلاش بی‌شماری برای کمک به سیل‌زدگان داشتند و روحانیون زیادی نیز برای امدادرسانی در استان فعالیت می‌کنند.

لیوانی از حضور مسوولان و فرماندهان نیروهای مسلح به‌منظور دلجویی وارد استان گلستان شدند تشکر کرد، افزود: امید داریم دولت بتواند خسارت‌ها ناشی از سیل را جبران کند و خسارت کشاورزان سیل‌زده به‌موقع پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: سال ۱۳۸۱ سیلی استان گلستان فراگرفته بود و در آن زمان به معاون عمرانی استاندار  وقف بیان کردم سیل منازل در حاشیه رودخانه‌ها را از بین برد و به زبان بی‌زبانی بیان کرده که به حریم من تعرض نشود.

امام‌جمعه موقت گرگان خاطرنشان کرد: هنوز که هنوز از اتفاقات پیش‌آمده از سیل درس عبرت نگرفتیم و حاشیه رودخانه‌ها را تصرف کردیم و یا ساخت‌وساز در آن دیده می‌شود.

لیوانی متذکر شد: مسوولان باید عرض و عمق این رودخانه‌ها را بیشتر کنند و لایروبی را به‌موقع انجام دهند و اگر نیاز است کانال‌های بیشتری ایجاد کنند در صورت به وجود آمدن سیل، سیلاب به این کانال‌ها هدایت شود.

وی بابیان اینکه مسیرهای متروکه سیلاب که درگذشته وجود داشت باید احیاء شود، افزود: اگر از حاشیه رودخانه‌ها عبور کنیم می‌بینیم که ما انسان‌ها هرچه زباله وجود داشته در این مسیر ریختیم.

امام‌جمعه موقت گرگان افزود: با باران شدید این زباله‌ها و نخاله‌ها دهانه پل‌ها را می‌بندند و منجر به آب‌گرفتگی منازل می‌شود.

امام‌جمعه موقت گرگان  به میلادت باسعادت امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: نقش‌های زیادی سربازان گمنام امام زمان(عج) در کشور داشتند که منجر به امنیت در جامعه شد و نقش این افراد در جامعه آشکار نیست.

لیوانی افزود: سربازان وزارت اطلاعات و سربازان گمنام قبل از آنکه دشمن بخواهد ضربه مهلکی را به انقلاب وارد کند وارد عمل می‌شود و نقشه دشمنان را نقش بر آب می‌کنند.

لیوانی به ایجاد وحدت و همدلی در جامعه توسط وزارت اطلاعات اشاره کرد و افزود: استکبار درصدد است که از مسائل گوناگون مثل تفاوت در گویش‌ها و قومیت ورود پیدا کنند و در بین مردم ایجاد اختلاف کنند.

انتهای پیام/83015/ر

نظر شما