شناسهٔ خبر: 33445286 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مستمری ۲۱۶ کودک کار در لرستان برقرار شد

خرم آباد – ایرنا – مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: مستمری ماهیانه ۲۱۶ کودک کار استان با شرط خروج از فضای کار برقرار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی بهزیستی لرستان، فاطمه زهرا توکلی با اشاره به آسیب پذیری بالای کودکان کار افزود: سال گذشته تعداد کودکان کار استان ۶۰۰ نفر بود که امسال به دلیل خارج شدن تعدادی از سن کودکی یا مهاجرت به ۵۲۴ نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه به‌منظور ساماندهی این کودکان برای همه آنها پرونده تشکیل شده، توانمندسازی خانواده آنها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: امسال حدود ۵۰ نفر از مادران کودک کار از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توانمند شدند.
مدیرکل بهزیستی لرستان همچنین گفت: با عقد تفاهم‌نامه با آموزش‌وپرورش، دانشگاه علوم پزشکی، فنی و حرفه‌ای و نهضت سوادآموزی کودکان از خدمات آموزشی و تحصیلی، درمانی (دندانپزشکی و غربالگری سلامت) و فنی و حرفه‌ای به‌صورت رایگان استفاده کرده‌اند.
توکلی افزود: ازآنجاکه کودکان کار بیشتر وقت خود را در خیابان می‌گذرانند در برابر آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، افت تحصیلی، سوءاستفاده، فروش مواد مخدر، مشروبات الکلی و تنش‌های محیطی آسیب‌پذیرتر هستند.
وی با بیان اینکه ۱۱ دستگاه متولی ساماندهی کودکان کار هستند، ادامه داد: مسئولیت جمع‌آوری این قشر در استان به نیروی انتظامی و شهرداری واگذار شده است.
وی گفت: بهزیستی لرستان با راه‌اندازی سه مرکز حمایتی، آموزشی کودک و خانواده، حمایت و نگهداری از این کودکان را در دستور کار خود قرار داده است.
توکلی با بیان اینکه فقر دوران کودکی و انتخاب شغل در آینده توسط کودکان کار یک رابطه مستقیم دارد افزود: کارهایی که کودکان زمان خود را صرف انجام آن می‌کنند ارتباط نزدیکی با رفاه زندگی داشته و بر روی تحصیل آنها نیز تأثیرگذار است.
وی توضیح داد: تحقیقات نشان داده چگونه موقعیت‌های کاری می‌تواند کودکان را به لحاظ فیزیکی، روانی و اجتماعی آسیب‌پذیرکرده و مانع رشد کامل آنها شود.

۷۲۶۹/۶۰۶۰

نظر شما