شناسهٔ خبر: 33446475 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مستمری ماهانه برای ۲۱۶ کودک کار در لرستان برقرار شد

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: برای ۲۱۶ کودک کار در لرستان به شرط اینکه دیگر در فضای کار قرار نگیرند مستمری ماهیانه برقرار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، فاطمه زهرا توکلی در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به اینکه بهزیستی لرستان با راه‌اندازی سه مرکز حمایتی، آموزشی کودک و خانواده در استان حمایت و نگهداری از کودکان کار را در دستور کار قرار داده است اظهارداشت: سال 97 تعداد کودکان کار در استان 600 نفر بودند که این آمار به دلیل خارج شدن تعدادی از آنها از سن کودکی یا مهاجرت به 524 کودک رسیده و جهت ساماندهی کودکان کار برای همه آنها پرونده تشکیل داده شده است.

وی با اشاره به اینکه فقر در دوران کودکی و انتخاب شغل در آینده توسط کودکان کار رابطه مستقیمی دارد افزود: برای 216 کودک کار به شرط اینکه دیگر در فضای کار قرار نگیرند مستمری ماهیانه برقرار شده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان توانمندسازی خانواده کودکان را امری مهم دانست و عنوان کرد: امسال حدود 50 نفر از مادران کودک کار از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توانمند شدند.

وی 11 دستگاه اجرایی استان را متولی ساماندهی کودکان کار دانست و بیان کرد: مسئولیت جمع‌آوری کودکان کار در استان به نیروی انتظامی و شهرداری واگذار شده است.

توکلی در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب پذیری کودکان کار اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کودکان کار بیشتر وقت خود را در خیابان سپری می‌کنند در برابر آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، افت تحصیلی، سوءاستفاده، فروش مواد مخدر و مشروبات و تنش‌های محیطی آسیب‌پذیرتر هستند و از آنجا که بسیاری از کودکان  اغلب در کنار مدرسه‌ به طرق مختلف کار می‌کنند برخی از این کارها اثر منفی بر آنها دارد.

وی تصریح کرد: براساس تحقیقات موقعیت‌های کاری می‌تواند کودکان را به لحاظ فیزیکی، روانی و اجتماعی آسیب‌پذیرکرده و مانع توسعه کامل آنها شود از این رو نیاز به یافتن راه‌هایی برای ارزیابی مزایا و آسیب‌های ناشی از کار در موقعیت‌های خاص وجود دارد.

انتهای پیام/ش

نظر شما