شناسهٔ خبر: 33444880 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزير صنعت؛

پيشرفت هاي محسوس در صنعت ريلي

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- توانمندي‌هايي که امروز در صنعت ريلي مي‌بينيم نشان مي‌دهد پيشرفت‌ها به ويژه در حوزه‌هاي دانشي و ساخت داخل، محسوس است.
به گزارش آريا،رضا رحماني در حاشيه بازديد از نمايشگاه دستاورد‌هاي صنعت ريلي کشور با اشاره به اينکه در 10 سال آينده به 40 هزار لوکوموتيو، واگن باري، مسافري و مترويي نياز داريم افزود: اگر در طي اين سال‌ها با ظرفيت کامل هم توليد در کشور صورت گيرد همچنان نياز داريم.
وي اضافه کرد: البته مشکل در حوزه سفارش دهي به علت مشکلات در تأمين مالي است که پيگيري‌ها در دولت درباره تأمين مالي ادامه دارد.
وزير صمت گفت: هم اکنون داخلي سازي در واگن مسافري به 75 درصد، باري 85 درصد و در واگن‌هاي مترو به 33 درصد رسيده است که با توانمندي‌هاي موجود و روان شدن فرآيند سفارش دهي، عمق ساخت داخل بيش از اين هم افزايش خواهد يافت.
رحماني با بيان اينکه به جد از داخلي سازي قطعات حمايت مي‌کنيم افزود: هر جا صنعتگران موفق به ساخت داخل شدند اطلاع دهند و پيگيري کنند ما هم حمايت مي‌کنيم ضمن اينکه واحد‌هاي مصرف کننده موظف شدند از محصولات ساخت داخل استفاده کنند.
وي ادامه داد: اگر بدانيم امکان ساخت هر قطعه‌اي در داخل وجود دارد از واردات آن به روش‌هاي گوناگون مانند وضع تعرفه، جلوگيري خواهيم کرد تا توليد کننده داخلي با آسودگي خاطر، بيشتر توليد کند البته رسانه‌ها هم بايد حمايت کنند.
رحماني با اشاره به اينکه به همه اجزاي وزارت صنعت ابلاغ شده که در صورت وجود ساخت داخل بايد از واردات جلوگيري شود گفت: البته بستر‌هايي مانند سامانه نياز و سامانه محصولات دانشي را ايجاد کرده ايم که توليدکنندگان مي‌توانند از اين طريق، توانمندي خود را اعلام کنند.
وزير صنعت افزود: در اين نمايشگاه دستاورد‌هاي صنعت ريلي، واحدي حضور دارد که قطعات حساس الکترونيکي خودرو را نيز توليد مي‌کند و از آنجا که بسياري از خودرو‌هاي کف پارکينگ خودروسازان با کمبود اين قطعات مواجه است به معاونت صنايع دستور دادم تا هر چه سريع‌تر با اين توليدکنندگان نشستي را برگزار کنند تا با همکاري آنان، کمبود‌ها رفع شود.

نظر شما