شناسهٔ خبر: 66423807 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

تولید سالانه 3.5 میلیون تن محصول کشاورزی در گیلان/ راه اندازی کریدور شمال و جنوب با تکمیل خط آهن رشت کاسپین

صاحب‌خبر -
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: در استان گیلان سالانه بیش از 3.5 میلیون تن محصول کشاورزی تولید می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در نمایشگاه اکسپو در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: 20 محصول کشاورزی استان گیلان دارای رتبه های اول تا پنجم را در کشور دارند که برای آنها زنجیره ارزش تعریف شده است.
وی افزود: در حال حاضر یکی از قوی ترین زنجیره های ارزش طیور کشور در استان گیلان است که بیش از 75 درصد از فعالیت آن در قالب زنجیره است.
محمدی در رابطه با بسته های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: یکی از بسته های سرمایه گذاری استان گیلان، شهر ماهیان خاویاری است.
وی با بیان اینکه استان گیلان دو سال پیاپی رتبه اول تولید خاویار را کسب کرده است، گفت: به دلیل کیفیت بالای خاویار استحصالی که از آبهای شور و لب شور خزر استفاده می شود، رویکرد صادراتی بالایی دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان تصریح کرد: بسته سرمایه گذاری دیگر ما احداث یک هزار گلخانه در این استان است.
وی ادامه داد: ما زنجیره های بسیاری در زمینه برنج، گیاهان دارویی، خوشه فندق و فرآورده های شیلاتی داریم که برای سرمایه گذاری بسیارمناسب هستند.
محمدی با بیان اینکه استان گیلان حلقه اتصال به کشورهای اوراسیا است، عنوان کرد: بیش از 80 درصد از محصولات کشاورزی کشور که به اتحادیه اوراسیا صادر می شود از گمرک آستارا، انزلی و کاسپین در این استان عبور می کند.
وی افزود: با تکمیل خط آهن رشت کاسپین، کریدور شمال و جنوب آماده شده و سرمایه گذاران می توانند از ظرفیت های مختلف این استان بهره مند شوند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: در این استان سالانه بیش از 3.5 میلیون تن محصول کشاورزی تولید می شود.

نظر شما