شناسهٔ خبر: 33267882 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امیدواری وزیر ورزش به تکرار موفقیت ها در المپیک توکیو

وزیر ورزش و‌ جوانان گفت: ورزش ایران کارنامه خوبی در سال گذشته داشت و امیدوار به تکرار این موفقیت ها در المپیک آینده است.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، مسعود سلطانی فر در دیدار جامعه ورزش با حجت الاسلام المسلمین سیدحسن خمینی گفت: فرزند یادگار امام همیشه حامی جامعه ورزش بوده است و‌ مسئولان را در عرصه توسعه ورزش کشور مورد عنایت قرار می دهد.
در آستانه سی امین سالگرد ارتحال امام یاد و خاطره امام را گرامی می داریم و جامعه ورزش برای تحقق آرمانهای و اهداف آن امام بار دیگر پیمان می بندد.
وی با اشاره به موفقیت های جامعه ورزش و جوانان گزارشی از نتا یج به دست آمده ارائه کرد و افزود: سال قبل سال پر رویدادی بود و خوشبختانه در همه رویدادهای بزرگ جوانان ما با تلاش زیاد در میادین بزرگ حاضر شدند و کارنامه خوبی بجا گذاشتند.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه به افتخارآفرینی و موفقیت های تاریخی ورزشکاران در بازیهای آسیایی و پاراآسیایی 2018 جاکارتا اشاره کرد و گفت: عنوان سوم بازیهای پارآسیایی 2018 جاکارتا نخستین بار و با کسب 136 مدال، و 62 مدال در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا که بیشترین تعداد مدال کسب شده در این بازیها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود از موفقیت های سال گذشته ورزش ایران است.
وی افزود: کسب بهترین نتیجه در همه ادوار جام جهانی فوتبال در روسیه 2018 در مقابل مراکش قهرمان آفریقا، پرتغال قهرمان اروپا، و اسپانیا قهرمان جهان که هرگز از یادها نخواهد رفت، ضمن اینکه کسب عنوان هفتم در سومین دوره بازیهای المپیک جوانان و صعود هفده پله‌ای نسبت به دوره قبل از دیگر نتایج کسب شده در سال گذشته است.
سلطانی فر با اشاره به کسب مقام سومی جهان در رشته فوتسال و فوتبال ساحلی اولین بار توضیحاتی را در خصوص قهرمانی های تیم وزنه برداری ایران در مسابقات قهرمانی جهان اولین بار، قهرمانی تیم ووشو ایران در مسابقات قهرمانی جهان اولین بار، قهرمانی تیم ملی تکواندو در مسابقات جام جهانی و قهرمانی های ارزشمند در مجموعه رشته های شطرنج ،کاراته، جودو ، والیبال و بسکتبال ارائه کرد.
وی گفت: این نتایج تنها گوشه ای از افتخارآفرینی قهرمانان است که موجب شادی مردم شده است.
او ادامه داد: در این میان نقش بانوان در کسب افتخارات ورزشی نیز بسیار پررنگ بود و حضور افتخارآفرین بانوان ما با پوشش اسلامی، حلاوت این موفقیت ها را صدچندان کرده است که امیدواریم با فرصت های بیشتری که برای حضور بانوان در عرصه های بین المللی ورزش فراهم شده شاهد افتخارآفرینی های بیشتر و فتح سکوهای المپیکی و جهانی بیشتری در آینده ای نه چندان دور باشیم.
وزی ورزش و جوانان به رویدادهای پیش روی ورزش کشور اشاره کرد و گفت: جامعه ورزش کشور مصمم است با تکیه بر تجارب موفق پیشین و استفاده بهینه و تجمیع همه ظرفیت های خود، گام های محکمی برای موفقیت در بازیهای المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو به عنوان مهمترین رویداد ورزشی جهان در سال آینده بردارد.
وی افزود: امسال بیشترین تلاش برای رسیدن به المپیک و پارالمپیک توکیو است که بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان هر چهار سال یک بار است.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نتایج خوب تیم ملی فوتبال در جام جهانی گفت: در جام ملتها بعد از ۱۴ سال به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردیم و 2 باشگاه سرخابی هم نخستین بار به مراحل بالاتر صعود کردند و پرسپولیس هم به فینال رسید.
وی از افزوده شدن رشته کاراته به بازیهای المپیک خبر داد و با مورد توجه قرار دادن موفقیت های ملی پوشان کاراته در رویدادهای مهم بین المللی ابراز امیدواری کرد که کاراته کاهای کشورمان علاوه بر کسب سهمیه المپیک بتوانند به روی سکو هم بروند.
سلطانی فر در خصوص ستاد عالی بازیهای آسیایی والمپیکی گفت: این جلسات از یک سال قبل با حضور صالحی امیری و خسروی وفا آغاز شد و به طور جدی برنامه های رشته های المپیکی را مورد بررسی قرار می دهیم. امیدواریم در این المپیک نتایجی در شان مردم ایران بدست آید و آنچه که شایسته عظمت و بزرگی نام ایران است در توکیو به یادگار گذاشته شود.

نظر شما