شناسهٔ خبر: 33258305 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

در حضور رییس جمهور و ورزشکاران

دکتر سلطانی فر: موفقیت در المپیک 2020 فقط در فضای وحدت، همدلی و انسجام درونی جامعه ورزش میسر خواهد بود

وزیر ورزش و جوانان در دیدار صمیمی رییس جمهور با قهرمانان بازی های آسیایی و پاراآسیایی که شب گذشته برگزار شد گفت: جامعه ورزش کشور مصمم است با تکیه بر تجارب موفق پیشین و استفاده بهینه و تجمیع همه ظرفیتهای خود، گام های محکمی برای موفقیت در بازیهای المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو به عنوان مهمترین رویداد ورزشی جهان در سال آینده بردارد

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان متن کامل صحبت های دکتر سلطانی فر در این مراسم به شرح ذیل بوده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدی للناس و بینات من الهدی والفرقان ...
با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و عرض خیرمقدم به جمع قهرمانان، ورزشکاران، مربیان، و مدیران ورزشی حاضر در جلسه و تقدیر و تشکر از جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی جامعه ورزش و قهرمانان ورزشی کشور در این روز مبارک
خوشبختانه با یاری خداوند متعال، ورزش کشور در چندسال اخیر با رویکردی آینده نگر و با نگاهی رو به جلو با موفقیت گام برداشته که با کسب توفیقات ارزشمندی در عرصه های مختلف جهانی، قاره ای، و بین المللی برای جامعه ورزش همراه بوده است .
مردم ایران افتخارآفرینی و موفقیتهای تاریخی فرزندانشان در بازی های آسیایی و پارآسیایی 2018 جاکارتا را فراموش نخواهند کرد. کسب عنوان سوم بازی های پارآسیایی 2018 جاکارتای اندونزی برای نخستین بار و با کسب 136 مدال، و کسب 62 مدال در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا که بیشترین تعداد مدال کسب شده در بازی های آسیایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و دومین نتیجه تاریخی از حیث ثبت کسب مجموع مدال و سومین نتیجه تاریخی از حیث کسب مدال طلا در این بازی ها محسوب می شود، کسب بهترین نتیجه در همه ادوار جام جهانی فوتبال در روسیه 2018 در مقابل مراکش قهرمان آفریقا، پرتغال قهرمان اروپا، و اسپانیا قهرمان جهان که هرگز از یادها نخواهد رفت، کسب عنوان هفتم در سومین دوره بازی های المپیک جوانان و صعود هفده پله‌ای نسبت به دوره قبل، کسب مقام سومی جهان در رشته فوتسال برای اولین بار، کسب مقام سومی جهان در فوتبال ساحلی برای اولین بار، قهرمانی تیم وزنه برداری ایران در مسابقات قهرمانی جهان برای اولین بار، قهرمانی تیم ووشو ایران در مسابقات قهرمانی جهان برای اولین بار، قهرمانی تیم ملی تکواندو در مسابقات جام جهانی، و قهرمانی های ارزشمند در مجموعه رشته های شطرنج ـ کاراته ـ جودو ـ والیبال و بسکتبال تنها گوشه ای از افتخارآفرینی قهرمانان ایرانی است که مردم ایران را به فردایی روشنتر امیدوار کرده است. در این میان نقش بانوان در کسب افتخارات ورزشی نیز بسیار پررنگ بوده و حضور افتخارآفرین بانوان عزیزمان با پوشش اسلامی، حلاوت این موفقیت ها را صدچندان کرده است که انشالله با فرصت های بیشتری که برای حضور بانوان در عرصه های بین المللی ورزش فراهم شده شاهد افتخارآفرینی های بیشتر و فتح سکوهای المپیکی و جهانی بیشتری از سوی این عزیزان در آینده ای نه چندان دور خواهیم بود .
جامعه ورزش کشور مصمم است با تکیه بر تجارب موفق پیشین و استفاده بهینه و تجمیع همه ظرفیتهای خود، گام های محکمی برای موفقیت در بازیهای المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو به عنوان مهمترین رویداد ورزشی جهان در سال آینده بردارد. و یقین داریم که فرزندان سرافراز میهنمان به عنوان چهره های تابناک ورزش ایران در سرزمین آفتاب تابان در این بازی ها حضوری مقتدرانه و سرافرازانه خواهند داشت و به حول و قوه الهی هم به لحاظ فنی، و هم به لحاظ فرهنگی و اجتماعی، رکوردی تاریخی را از منظر افزایش سهمیه و کسب مدال به ثبت خواهند رساند .
بدیهی است که تحقق این مهم فقط در فضای وحدت، همدلی و انسجام درونی جامعه ورزش میسر خواهد بود که خوشبختانه امروز با فضای تفاهمی که در مدیریت ورزش کشور در مجموعه وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، کمیته ملی پارالمپیک، و فدراسیون های ورزشی ایجاد شده و با تشکیل ستاد عالی بازی های المپیک و پارالمپیک از حدود یک و نیم سال پیش، بیش از هر زمان دیگر به کسب نتایجی فراتر از دورههای قبل و افزایش مدال در رشته-هایی متفاوت امیدوار هستیم .
جناب آقای رییس جمهور !
علاوه بر موارد مذکورکه بیشتر بر رویکرد قهرمانی در ورزش تاکید داشت، ذکر این نکته نیز در این جلسه حائز اهمیت است که یکی از دغدغههای مهم حضرتعالی و دولت تدبیر و امید در حوزه ورزش، موضوع همگانی شدن ورزش و ارتقاء سهم ورزش در تحقق سلامت عمومی مردم بوده است. در اینجا لازم است به محضر جنابعالی و جامعه ورزش برسانم که خوشبختانه با حمایت-های ارزشمند دولت، اکنون بیش از 5000 خانه ورزش روستایی در کشور تجهیز و راهاندازی شده که انشالله این رقم در
سال 99 به 8000 خانه ورزش روستایی خواهد رسید. همچنین با تدابیری که در جهت افزایش دسترسی مردم به اماکن ورزشی و تسهیل مشارکت بخش خصوصی در راه اندازی باشگاه های ورزشی انجام پذیرفته است، پیشبینی می-شود روند صعودی افزایش مشارکت جمعیت شهری و روستایی در فعالیت ها و برنامه های ورزشی که براساس گزارش مرکز آمار ایران در سال 96، 1/51 درصد اعلام شده است تا پایان دولت دوازدهم به 60 درصد افزایش یافته و به دنبال آن، سهم ورزش در ارتقاء سلامت و کاهش بیماریهای غیر واگیردار نیز افزایش یابد. خوشبختانه اکنون با تعامل بین بخشی و سازندهای که میان وزارت ورزش و جوانان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین شهرداریها ایجاد شده است، امیدواریم ورزش همگانی را رونق بیشتری بخشیده و نشاط و شادابی بیشتری از طریق آن در جامعه ایجاد کنیم .
در کنار این موارد، لازم است ذکر نمایم که با نگاه ویژه دولت و مجلس محترم، تلاش ها برای توسعه اقتصادی ورزش با رویکرد حمایت همه جانبه از بخش خصوصی همچنان ادامه دارد و در کنار این رویکرد، خوشبختانه درآمدهای بخش ورزش در برنامه ششم توسعه کشور پایدارتر شده است. به دنبال این گشایشها، پیش بینی میشود تکمیل پروژه های عمرانی نیمهتمام شتاب گرفته و زمینه برای تحول جدی در زیرساختهای حوزه ورزش فراهم شود. در این میان، برنامهای جدی برای ساماندهی صنعت ورزش، توسعه مشارکت های اقتصادی و استقرار نظامهای باشگاهداری و تقویت ورزش حرفهای در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته است و در ساختار جدید این وزارتخانه، موضوع تشکیل مرکز مشارکتها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش پیش بینی شده و فعالیت خود را آغاز نموده است .
در پایان بار دیگر به نمایندگی از جمع حاضر، تشکر و قدردانی خود را از نگاه مثبت و حسن نظر رئیس جمهور محترم نسبت به توسعه ورزش در همه ابعاد و زوایای آن ابراز میدارم. بی تردید ورزشکاران، مربیان، داوران، مدیران و همه دست اندرکاران ورزش کشور، همچنان با اراده و اشتیاقی وافر رئیس جمهور محبوبشان را در مسیر اعتلا و پیشرفت کشور یاری کرده و با ایشان تا تحقق کامل اهداف دولت تدبیر و امید همراه خواهند بود .

نظر شما