شناسهٔ خبر: 33232540 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نحوه پرداخت تسهيلات ارزان قيمت ساخت مسکن اعلام شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - مديرامور اعتباري بانک مسکن نحوه پرداخت تسهيلات ارزان‌قيمت ساخت مسکن در بافت فرسوده به سازنده‌ها را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، محمدحسن علمداري در خصوص آخرين وضعيت و شرايط پرداخت تسهيلات ساخت مسکن در بافت‌هاي فرسوده به سازنده‌ها گفت: سازنده‌هاي مسکن در بافت‌هاي فرسوده شهري نيز مي‌توانند مانند ساير سازنده‌ها اقدام به دريافت تسهيلات ساخت از بانک مسکن کنند و هيچ محدوديتي از بابت دريافت تسهيلات ساخت ندارند.
وي افزود: به اين معنا که سازنده‌هاي بافت فرسوده نيز مي‌توانند مانند ساير سازنده‌ها از همه مسيرهاي موجود براي دريافت تسهيلات ساخت مسکن استفاده کنند و علاوه بر آن يک مسير ديگر نيز براي دريافت تسهيلات ارزان قيمت ساخت مسکن در محدوده‌هاي هدف نوسازي و بافت‌هاي فرسوده شهري به صورت اختصاصي و براساس قانون براي سازنده‌هاي مسکن در اين محدوده‌ها تعريف شده است.
وي با بيان اينکه هم اکنون نرخ سود تسهيلات ساخت مسکن براي سازنده‌هاي واحدهاي مسکوني در مناطقي غير از محدوده بافت‌هاي فرسوده 18درصد است، شرط دريافت تسهيلات ارزان قيمت 9درصدي براي سازنده‌هاي مسکن در بافت‌هاي فرسوده را شرح داد.
محمدحسن علمداري در خصوص آخرين وضعيت و شرايط پرداخت تسهيلات ساخت مسکن در بافت‌هاي فرسوده به سازنده‌ها گفت: سازنده‌هاي مسکن در بافت‌هاي فرسوده شهري نيز مي‌توانند مانند ساير سازنده‌ها اقدام به دريافت تسهيلات ساخت از بانک مسکن کنند و هيچ محدوديتي از بابت دريافت تسهيلات ساخت ندارند.
وي افزود: به اين معنا که سازنده‌هاي بافت فرسوده نيز مي‌توانند مانند ساير سازنده‌ها از همه مسيرهاي موجود براي دريافت تسهيلات ساخت مسکن استفاده کنند و علاوه بر آن يک مسير ديگر نيز براي دريافت تسهيلات ارزان‌قيمت ساخت مسکن در محدوده‌هاي هدف نوسازي و بافت‌هاي فرسوده شهري به صورت اختصاصي و براساس قانون براي سازنده‌هاي مسکن در اين محدوده‌ها تعريف شده است.
وي با بيان اينکه هم اکنون نرخ سود تسهيلات ساخت مسکن براي سازنده‌هاي واحدهاي مسکوني در مناطقي غير از محدوده بافت‌هاي فرسوده 18درصد است، شرط دريافت تسهيلات ارزان قيمت 9درصدي براي سازنده‌هاي مسکن در بافت‌هاي فرسوده را شرح داد.
علمداري در اين باره توضيح داد: همه سازنده‌هايي که از طرف شرکت بازآفريني شهري براي دريافت تسهيلات نوسازي و ساخت مسکن در بافت‌هاي فرسوده به بانک مسکن معرفي شوند مشمول دريافت تسهيلات ساخت مسکن با نرخ سود 9درصد هستند و بانک مسکن اين تسهيلات را به آن‌ها پرداخت مي‌کند و مشکلي از بابت عدم پرداخت تسهيلات به آن‌ها وجود ندارد.
وي افزود: در سال‌هاي قبل عدم اختصاص يارانه از سوي دولت براي پرداخت يارانه سود تسهيلات ساخت مسکن در بافت‌هاي فرسوده مانع از دسترسي سازنده‌ها به تسهيلات ارزان قيمت بود، اما هم اکنون و براساس مصوبه دولت براي اجراي طرح بازآفريني شهري 50درصد از نرخ سود تسهيلات ساخت مسکن معادل 9درصد از نرخ سود 18 درصدي از محل وجوه اداره شده در قالب يارانه سود به سازنده‌هاي واجد شرايط اختصاص مي‌يابد و بانک مسکن مي‌تواند اقدام به پرداخت تسهيلات ارزان قيمت به اين سازنده‌ها به شرط معرفي از سوي شرکت بازآفريني شهري کند.
علمداري با بيان اينکه به دليل عدم تأمين يارانه سود تسهيلات نوسازي تا قبل از سال 97 تسهيلات نوسازي در بافت‌هاي فرسوده عملاً با همان نرخ 18 درصد پرداخت شده است گفت: با شرايط و تفاهم نامه جديد و به دنبال تأمين منابع پرداخت تسهيلات ارزان قيمت، تسهيلات نوسازي مسکن پرداخت شده بعد از سال 97 مشمول دريافت يارانه سود مي‌شوند و نرخ سود آن‌ها 9 درصدي خواهد بود.
وي افزود: آمارها نشان مي‌دهد تا قبل از سال 97 در راستاي اجراي مصوبه هيأت دولت در زمينه پرداخت تسهيلات نوسازي، سازندگان 51هزار واحد مسکوني از اين تسهيلات استفاده کردند؛ اين تسهيلات براساس مصوبه دولت در شهر تهران 50ميليون تومان، در مراکز استان‌ها و شهرهاي با جمعيت بيش از 200هزار نفر 40ميليون تومان و در ساير شهرها 30ميليون تومان بوده است.
علمداري پرداخت هرگونه تسهيلات ارزان قيمت در اين حوزه را منوط به تأمين يارانه سود از سوي دولت و همچنين معرفي مراجع ذي‌ربط يعني وزارت راه و شهرسازي و شرکت بازآفريني شهري عنوان کرد.
وي تأکيد کرد: در راستاي اجراي طرح بازآفريني شهري نيز بانک مسکن آمادگي دارد تا مطابق با ضوابط، دستورالعمل‌ها و تفاهم‌نامه‌ها تسهيلات موردنظر را به متقاضيان واجد شرايط پرداخت کند و در اين زمينه با دولت همکاري مي‌کند.
-->

نظر شما