شناسهٔ خبر: 33114609 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نبیه بری:

لبنان خواهان جنگ نیست اما از حاکمیت خود چشم پوشی نمی کند

تهران- ایرنا- «نبیه بری» رییس پارلمان لبنان امروز (شنبه) در دیدار با رییس کمیته امور خارجی کنگره آمریکا تاکید کرد که لبنان خواهان جنگ نیست اما از حاکمیت خود چشم پوشی نمی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه شبکه خبری "المنار" لبنان، نبیه بری و «الیوت انگل» رئیس کمیته امور خارجی کنگره آمریکا آخرین تحولات منطقه و لبنان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دو طرف در این دیدار درخصوص ترسیم خطوط مرزی آبی و خشکی میان لبنان و اراضی اشغالی فلسطین نیز به بحث و گفت و گو پرداختند.

رئیس پارلمان لبنان درخصوص ترسیم خطوط مرزی میان لبنان و اراضی اشغالی گفت: خواهان جنگ نیستیم اما از حاکمیت و حقوق خود در دریا و خشکی چشم پوشی نمی‌کنیم.

بری خاطرنشان کرد که نسبت به اوضاع لبنان بدبین نبوده زیرا این کشور تاکنون با وحدت و گفت و گو توانسته مراحل سختی را پشت سر بگذارد.

۲۵ اردیبهشت نیز «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان در دیدار با «دیوید ساترفیلد» معاون وزیرخارجه آمریکا تاکید کرده بود که ترسیم خطوط مرزی در جنوب این کشور ثبات در منطقه را تقویت خواهد کرد.

عون در آن دیدار از آمریکا خواست تا در ترسیم خطوط مرزی مشارکت داشته و به حق لبنان در بهره برداری از نفت و گاز احترام بگذارد.
رئیس جمهوری لبنان و معاون وزیر خارجه آمریکا همچنین درخصوص ساز و کار پیشنهادی لبنان برای ترسیم خطوط مرزی که به سفیر واشنگتن در بیروت تحویل داده شده بود به بحث و گفت وگو پرداختند.
همچنین مقرر شد تا گفت وگوهای مشورتی درخصوص طرح پیشنهادی لبنان میان واشنگتن و بیروت ادامه داشته باشد.
لبنان با رژیم صهیونیستی در مرزهای آبی و خشکی خود اختلاف دارد.
این رژیم برخی مناطق لبنان را در خشکی مانند مزارع شبعا، بلندی‌های کفرشوبا و روستای غجر همچنان در اشغال دارد.
در ارتباط با مرزهای دریایی نیز با توجه به وجود نفت و گاز در برخی مرزهای دریایی لبنان، رژیم صهیونیستی به دنبال سهم خواهی از این مناطق به منظور بهره برداری از منابع آن است.
لبنان معتقد است اسرائیل سهمی در این ارتباط ندارد و به دنبال نادیده گرفتن حقوق لبنان است.
شبد**خاورم *۹۴۶۹**۱۷۰۸

نظر شما