شناسهٔ خبر: 33091483 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

پیشی چینی‌ها از امریکا در فروش اسپیکرهای هوشمند

آمارها حاکیست که برندهای چینی بیشترین عرضه اسپیکرهای هوشمند در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ را به خود اختصاص داده اند.

صاحب‌خبر -

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی کارشناسان فعال در مؤسسه تحقیقاتی و آماری کانالیس، این طور که به نظر می‌رسد بازار خرید و فروش اسپیکر های هوشمند در چین رشد بسیار قابل توجهی داشته و آمارها نشان می‌دهد که برندهای چینی تولید کننده این گجت های هوشمند خانگی در نخستین فصل سال جاری میلادی رشد سالانه ۵۰۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده‌اند.
در بازه زمانی چهار ماه نخست سال جاری میلادی حدود ۱۰.۶ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند به بازارهای جهانی عرضه شده است که در این میان ۵۱ درصد از اسپیکرهای هوشمند فروخته شده به برندهای چینی تعلق دارد.
این در حالی است که برترین تولیدکنندگان اسپیکرهای هوشمند به شرکت‌های آمریکایی همچون آمازون، مایکروسافت، گوگل و اپل تعلق دارند ولی به نظر می‌رسد کاربران در کشورهای مختلف تمایل چندانی به خریداری آنها نشان نداده و در عوض برندهای چینی را برای خریداری و استفاده خود ترجیح داده‌اند.
بر اساس گزارش وب سایت تک کرانچ، برای مقایسه باید گفت شرکت‌های چینی تولید کننده هوشمند ۵۱ درصد از سهم بازارهای جهانی این محصولات را به خود اختصاص دادند در حالی که برندهای آمریکایی در همین بازه زمانی با عرضه پنج میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند تنها توانستند ۲۴ درصد از سهم بازارهای جهانی را کسب کنند.
بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری بر این باورند که برندهای چینی تولید کننده اسپیکرهای هوشمند همچون شرکت‌های توسعه دهنده موبایل، با رمز موفقیت «قیمت‌های پایین‌تر در قبال کیفیت بالا» بازارهای جهانی را قبضه کرده‌اند و مسلم است که کاربران آن هم در شرایط اقتصادی کنونی جهان، ترجیح می‌دهند که محصولات مقرون به صرفه و ارزان قیمت تری را تهیه و استفاده کنند.

کلمات کلیدی

اسپیکر هوشمند

چین

امریکا

نظر شما