شناسهٔ خبر: 33079562 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ظريف: توسعه چابهار از اولويت هاي وزارت خارجه وسياست هاي خارجي است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - چابهار- ايرنا- وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران گفت: توسعه چابهار و شرق کشور از اولويت هاي وزارت خارجه و سياست هاي خارجي ايران است و اين منطقه براي ما اهميت زيادي دارد.

محمدجواد ظريف پس از ورود به چابهار در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در فرودگاه کنارک اظهار داشت: چابهار مي تواند به توسعه منطقه و کشورهاي همجوار؛ پاکستان و افغانستان کمک کند.
وي افزود: پيش از سفر به پاکستان فرصت کردم از فرصت ها و ظرفيت هاي تجاري و اقتصادي چابهار بازديد بازديد کنم تا بتوانم اطلاعات بيشتري از اين منطقه داشته باشم.
وزير امور خارجه گفت: توسعه شرق کشور و چابهار مي تواند در ترانزيت و حمل و نقل نقش مهمي داشته باشد
وي ادامه داد: ظرفيت هاي چابهار به توسعه و ثبات و امنيت منطقه کمک مي کند و منطقه ازاد چابهار نيز مي تواندبراي کشور موثر باشد.
وي تصريح کرد: توسعه چابهار مي تواند در شبکه حمل و نقل ايران و پاکستان و افغانستان نقش مهم داشته باشد وموجب نزديکي شرکاي ما شود و
وزارت امور خارجه نيز تلاش مي کند از فرصت هاي چابهار بيشتر استفاده کند.
به گزارش ايرنا نماينده وزارت امور خارجه در چابهار نيز به خبرنگار ايرنا اظهاز است: وزير خارجه از فرصت هاي تجاري اقتصادي و ترانزيتي چابهار ديدن مي کند و در نشست با استاندار سيستان و بلوچستان و مديران بندر و منطقه آزاد به بررسي وضعيت و موقعيت منطقه و فرصت هاي سرمايه گذاري، اقتصادي و تجاري مي پردازد.
حميدرضا طوسي افزود: وزير امور خارجه پس از بازديد از واحدهاي پتروشيمي، فولاد و بنادر شهيدبهشتي و کلانتري چابهار، به پاکستان سفر خواهد کرد.
3043 **6081
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما