شناسهٔ خبر: 33068064 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

ساعی: جایگاه دوازدهمی تکواندوایران در جهان تاسف آور است

صاحب‌خبر -
 

پرافتخارترین قهرمان المپیک گفت: متأسفانه به جای اینکه با واقعیت‌ها کنار بیاییم، می‌خواهیم توپ را به زمین دیگران بیندازیم و بگوییم دلیل ناکامی تکواندوی ایران انگلیسی‌ها هستند.
هادی ساعی در گفت‌وگو با خبرنگار ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد نتایجی که تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی منچستر کسب کرد چیست، گفت: نتایج در این دوره از رقابت‌ها به هیچ عنوان قابل قبول نیست. ما در طول یازده دوره مسابقات جهانی همیشه سکو نشین بودیم، اما در این دوره سقوط کردیم و در جایگاه دوازدهم قرار داریم که واقعا تاسف آور است. متأسفانه این نتیجه را من خیلی قبل‌تر پیش‌بینی کرده بودم. دو سال قبل وقتی گفتم این نفراتی که در ترکیب تیم ملی داریم، در نهایت اگر خیلی تلاش کنند، بتوانند سهمیه المپیک را بگیرند، اما بعید می‌دانم بتوانند در المپیک مدال کسب کنند. صحبت‌های دو سال پیش من حالا ثابت می‌شود که آنها حتی در مسابقات جهانی در ابتدای مسیر هنوز نتوانسته‌اند کاری انجام بدهند. بنده به آنها اعلام کرده بودم باید به غیر از این نفرات تکواندوکاران دیگری را وارد رنکینگ کنیم تا دست تیم ملی خالی نباشد. اما کسی به حرف ما گوش نداد.
دارنده دو نشان طلا و یک مدال برنز المپیک در ادامه ، خاطرنشان کرد: انتقاد من از ملی‌پوشان و کادر فنی تیم ملی نیست. آنها تلاش خود را کردند اما مشکل تکواندوی ایران این است که افراد توانمند در کنار تیم ملی حضور ندارند. فدراسیون باید برای موفقیت تکواندو از باتجربه‌ها استفاده کند که متأسفانه این کار را نمی‌کند. فریبرز عسگری در دوران قهرمانی‌ موفق بوده است، اما با شرایطی که در تکواندو حاکم است به غیر از فریبرز هم هر کس دیگری بیاید شرایط تکواندو همین است، چون شیرازه کار از دست مسئولان فدراسیون در رفته است. آقایان فقط دنبال این هستند که یک نفر بیاید تا در مقطعی دو مدال بگیرد و پشت آن مدال‌ها پنهان شوند.
پرافتخارترین قهرمان المپیکی ایران در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد نتایج بانوان و مدالی که مومن‌زاده در سن ۱۷ سالگی کسب کرده است چیست، گفت: به مومن‌زاده کسب این مدال را تبریک می‌گویم؛ اما چه کسی گفته او ۱۷ ساله است؟! بنده در المپیک جوانان به همراه آنان بودم و او در حال حاضر ۱۹ ساله است، اما آقایان در بوق و کرنامی کنند که او ۱۷ سال دارد! ضمن این‌که نفرات دیگری که به این مسابقات اعزام شدند و باختند و نتیجه نگرفتند آیا ۴۰ ساله هستند؟! همه بچه‌ها تقریبا هم سن و سال هستند.
ساعی در پاسخ به این سوال که به نظر شما آیا در صدور روادید ملی‌پوشان پشت پرده‌ای انگلیسی وجود داشته یا این‌که کم کاری از جانب فدراسیون بوده است، گفت: واقعیت این است که عدم مدیریت و عوامل فدراسیون باعث شد که تیم ملی در گرفتن روادید با مشکل روبه‌رو شود. از دلایلی که ملی‌پوشان موفق به دریافت روادید نشدند این بود که ۲۰ روز قبل از آغاز مسابقات جهانی تکواندوکاران راهی ترکیه شدند تا از طریق سفارت انگلیس ویزا را دریافت کنندچون ما با مشکل سیاسی با کشور انگلیس روبه‌رو هستیم و به همین دلیل انگلیس در ایران سفارت ندارد . اما مشکل اصلی این است که فدراسیون برای دریافت ویزا خیلی دیر اقدام کرد. متأسفانه فدراسیون مثل مردم عادی برای گرفتن ویزا برای ملی پوشان اقدام کرد. آنها به جای اینکه ۵۰ پوند بیشتر هزینه کنند خواستند تا در گرفتن ویزا کمتر هزینه کنند که در پایان شاهد بودیم چنین تبعاتی در پشت این تصمیم غلط بود. آنها حتی پیش‌بینی نکردند که اگر برای دریافت روادید اقدام کنند و مدارک ملی‌پوشان در زمان بررسی از سوی سفارت با مشکل روبه‌رو شود برای اقدام مجدد دیگر زمانی برای این کار ندارند.
ساعی خاطرنشان کرد: تیم ملی هندوستان موفق به دریافت روادید نشده، آنها مستعمره کشور انگلیس هستند. وقتی آنها هم نمی‌توانند ویزا دریافت کنند، پرونده صحبت‌ها مبنی براینکه موضوع سیاسی بازی بوده، بسته می‌شود. هندی‌ها هم نتوانستند روادید دریافت کنند چون آنها نیز مثل ما دیر اقدام کردند. رئیس کمیسیون ورزشکاران در پاسخ به این سوال که مسابقات جهانی سکوی پرتابی بود برای رسیدن ملی‌پوشان به المپیک توکیو، به نظر شما با از دست دادن این فرصت آیا کار برای ما دشوار می‌شود یا نه، گفت: اولین راه این است که فدراسیون تکواندوی ایران آدم‌های کوچک اطراف خود را کنار بگذارند. ما در تکواندو افراد بزرگ و باتجربه خیلی داریم. از آنها استفاده کنند تا بتوانند در ادامه مسیر موفق باشند. کار سخت است و برای عبور از مسیر سخت باید کارهای سخت انجام دهیم. ما فرصت برای گرفتن سهمیه المپیک را داریم و می‌توانیم از مسابقات آسیایی شانس حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دست بیاوریم.

برچسب‌ها:

نظر شما