شناسهٔ خبر: 33032454 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

ساعی در گفتگو با آنا:

گرفتن حق تکواندوکاران از IOC یک جوک خنده‌دار است

پرافتخارترین ورزشکار ایران گفت: پولادگر به جای اینکه به دنبال گرفتن حق تکواندوکاران باشد، این موضوع را پیگیری می‌کرد که چرا پرچم ایران را در سالن نصب نکردند.

صاحب‌خبر -

هادی ساعی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره نتایج تیم ملی تکواندو در رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: اولین کارشکنی از سوی فدراسیون تکواندو ایران اتفاق افتاد. آنها برای صدور روادید دیر اقدام کردند و متأسفانه دو ملی‌پوش تکواندو از حضور در این مسابقه جا ماندند. کسانی که سالیان سال به کشورهای مختلف سفر می‌کنند به خوبی می‌دانند که برای صدور روادید باید از دو ماه قبل اقدامات انجام شود. چطور ممکن است که در گذشته چندین مسابقه به میزبانی انگلیس برگزار شد و به ملی‌پوشان روادید دادند اما در این دوره این اتفاقات رقم خورد.

فدراسیون حتی برای ویزای فوری هم اقدام نکرد

وی ادامه داد: حتی فدراسیون تکواندو یک مقدار هزینه بیشتر پرداخت نکرد تا روادید ملی‌پوشان صادر شود. اگر آنها 100 پوند هزینه می‌کردند به راحتی می‌توانستند روادید را خارج از نوبت بگیرند، اما هیچ‌کدام از این اقدامات را انجام ندادند و در نهایت تیم ملی با ترکیب ناقص راهی انگلیس شد. همه می‌دانند صدور ویزای عادی بیشتر از یک ماه زمان می‌برد و تیم ملی اوایل اردیبهشت دقیقاً سه هفته مانده بود به رقابت‌های جهانی به ترکیه رفتند تا برای صدور روادید اقدام کنند. متأسفانه فدراسیون حتی به دنبال ویزای فوری هم نبود و حالا بعد از کسب این نتایج به دنبال توجیه و بهانه است.

در صورت کسب دو مدال طلا هم تیم پنجم می‌شد

پرافتخارترین ورزشکار تکواندوی ایران گفت: حتی اگر روادید دو ملی‌پوش تکواندو هم صادر می‌شد و آنها به مدال طلا می‌رسیدند در نهایت جایگاه پنجمی نصیب ایران می‌شد و آنها موفق به کسب سکو نمی‌شدند. برخی می‌گویند تیم جوان بوده و شاید به این دلیل است که نتیجه نگرفته است در حالی که تمام بازیکنانی که در این مسابقه به مدال رسیدند همگی در رنج 17 تا 18 ساله بودند و در تمامی تیم‌ها جوانگرایی رخ داده است. آنها موفق به کسب مدال شدند اما ایران نتوانست انتظارات را برآورده کند. حتی دو ملی‌پوش ما که موفق به کسب مدال شدند هم جوان بودند و نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که تکواندوکاران باتجربه از کسب مدال بازماندند.

تنها دلیل ناکامی تکواندو ایران ضعف مدیریتی است

ساعی در ادامه صحبت‌هایش عنوان کرد: این ناکامی تیم ملی در رقابت‌های جهانی تنها به ضعف مدیریتی برمی‌گردد. وقتی یک رئیس 20 سال در یک فدراسیون حضور دارد، دیگر هیچ حرفی‌ برای گفتن ندارد. نفراتی که کنار او قرار دارند و امور را پیگیری می‌کنند، تکواندو را از هدف اصلی شان دور می‌کنند. در کسب این نتایج ضعیف نه اعضای کادر فنی و نه ملی‌پوشان هیچ‌کدام مقصر نبودند بلکه کسانی که مجیزگو هستند، آنها مقصر بودند و نتوانستند هیچ کمکی به تیم ملی کنند و حتی بر مشکلات هم اضافه کردند.

گرفتن حق تکواندوکاران از IOC یک جوک خنده‌دار است

پیشکسوت تکواندوی ایران در واکنش به اینکه پولادگر عنوان کرده است در خصوص کارشکنی انگلیسی‌ها با رئیس فدراسیون جهانی صحبت کرده و قرار است به IOC نامه بنویسند تا حق تکواندوکاران را بگیرند، عنوان کرد: این حرف به نظرم یک جوک است و نباید آن را جدی بگیریم. از همین حرف متوجه می‌شویم که آنها غیر کارشناسانه موضوعات را بررسی می‌کنند. یک مدیر واقعی کسی است که توانایی تصمیم‌گیری در در شرایط بحرانی را داشته باشد. این صحبت پولادگر به این معناست که ما رایزنی می‌کنیم تا حق کشورهای دیگر را ضایع کنیم. غیر از ایران چند کشور دیگر هم مانند هند، روادید تکواندوکاران‌‌شان صادر نشده بود و آنها اعلام کردند که به خاطر دیر اقدام کردن نتوانستند ویزا بگیرند، حالا چطور پولادگر به دنبال این است که به کمیته بین‌المللی المپیک نامه بنویسد و حق تکواندکاران خودشان را بگیرند.

پولادگر گفته بود فقط باید حق تکواندوکاران ایران را بدهند!

پرافتخارترین تکواندوکار ایران اظهار کرد: رویکرد فدراسیون تکواندوی ایران می‌دهد فدراسیون تنها به دنبال حق و حقوق مجموعه خودش است و به سایر کشورها اهمیتی نمی‌دهد، حالا با این رویکرد چگونه توقع دارند فدراسیون جهانی به ایران کرسی بدهد؟ زمانی که یک کشور در جهان کرسی دارد، هدفش باید این باشد که هم برای مسائل کشور خودش اهمیت قائل شود و هم به فکر مسائل سایر کشورها باشد. در همین رقابت‌های جهانی، پولادگر حرف جالبی زده بود و آن هم این بود که فدراسیون جهانی تنها باید حق تکواندوکاران ایران را بدهد!

اجازه ندادند پرچم ایران را در سالن مسابقات نصب کنند

ساعی ادامه داد: بهتر است او به جای این کارها، مسائل دیگری را مد نظرش قرار دهد. من شنیده‌ام که اجازه ندادند پرچم ایران در سالن مسابقات نصب شود. آنها اگر به دنبال حق و حقوق هستند، باید اینجا ورود کنند. این مسائل پروتکل ورزش است. هیچ کشوری در هیچ جای دنیا اجازه ندارد پرچم یک کشور دیگر را نصب نکند، مگر اینکه مشکلی مانند تعلیق وجود داشته باشد. آن موقع  چطور پرچم ایران در این مسابقات نصب نمی‌شود، مگر یک پرچم نصب کردن چقدر زمان می‌برد؟! به گفته خود دوستانی که در انگلیس حضور داشتند، سه روز پرچم ایران در سالن مسابقات نصب نشده بود. آنها بهتر است در خصوص این مسائل به کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون جهانی نامه بنویسند چرا که آنها پروتکل ورزش را رعایت نکرده‌اند.

پیشکسوت تکواندوی ایران در پایان در خصوص کسب سهمیه المپیک گفت: ما در هر مسابقه باید به فکر مدال باشیم نه اینکه فقط به سهمیه المپیک فکر کنیم. مهم این است که ما در این رقابت‌ها به مدال طلا می‌رسیدیم وگرنه فعلاً سهمیه گرفتن چندان نباید در اولویت باشد.

انتهای پیام/4051/4057/

نظر شما