شناسهٔ خبر: 33060506 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ديدار مديران حج و زيارت با خانواده‌هاي شهداي منا

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- حجت الاسلام و المسلمين سيد عبدالفتاح نواب نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و عليرضا رشيديان رئيس سازمان حج و زيارت با جمعي از خانواده هاي شهداي منا ديدار کردند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج و زيارت، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در اين ديدار با بيان اينکه حادثه منا در روز عيد قربان سال 94 از تلخ ترين حوادث براي ايرانيان بود، گفت: همه ما در مجموعه حج و زيارت لباس خدمت و خدمتگزاري به تن کرده ايم و بايد پاسخگوي نياز و خواست مردم در اين حوزه باشيم .
حجت الاسلام و المسلمين عبدالفتاح نواب افزود: از اين رو پيگيري دغدغه هاي خانواده هاي معظم شهداي منا و مسجدالحرام را در چارچوب توان و اختيارات خود وظيفه مي دانيم و در اين راستا گام بر مي داريم.
رئيس سازمان حج و زيارت هم با تأکيد بر اينکه رسيدگي به امور شهداي منا و مسجدالحرام يکي از اولويت هاي اين سازمان است گفت: پيرو درخواست خانواده شهداي منا براي ساخت يادمان و نام گذاري خياباني به نام اين شهداي گرانقدر در شهرهاي مختلف اين موضوع از طريق شوراهاي شهرها پيگيري مي شود.
وي افزود: همچنين مشکلات خانواده اين شهدا با بنياد شهيد و امور ايثارگران هم دنبال مي شود ضمن آنکه برخي ابهاماتي که در خصوص بيمه شهدا از سوي خانواده هاي آنان طرح شده را نيز بررسي خواهيم کرد و بدين منظور يک نفر به صورت مشخص اين موضوع را دنبال مي کند.
رئيس سازمان حج و زيارت همچنين با تأکيد بر برگزاري مراسم سالگرد شهداي منا افزود: به منظور پيگيري مطالبات و دغدغه هاي خانواده شهداي منا و مسجد الحرام حجت الاسلام شهسواري مشاور امور ايثارگران، جانبازان و شهداي رياست سازمان حج و زيارت به عنوان مسؤول مستقيم در اين حوزه تعيين مي شود تا اين مباحث را در ارتباط مستقيم با خانواده شهداي منا دنبال و براي رفع آنها اقدامات لازم را انجام دهد.
حادثه منا در جريان مراسم حج تمتع سال 1394 در مکه رخ داد و طي آن 464 زائر ايراني در روز عيد قربان به شهادت رسيدند.

نظر شما